اجتماعیاخبار مهم

تاکید قاضی غلامعلی صادقی در تسریع اجرای احکام مدنی

دستور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در زمینه تسریع در آزادی محکومان واجد شرایط

کد خبر : 25359

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در زمینه تسریع در اجرای احکام مدنی دستوری صادر کرد.
به گزارش صبح مشهد، غلامعلی صادقی دستور ویژه ای مبنی بر تسریع مدیران در زمینه اجرای احکام مدنی صادر کرد.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی متعاقب صدور بخشنامه رئیس قوه قضائیه که متضمن دستورالعمل ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی بود، از کلیه مدیران قضایی که در این زمینه مسئولیت دارند خواست تا ضمن اجرای دقیق این بخشنامه اقدامات لازم در زمینه تسهیل در انجام امور مراجعان را به انجام برسانند.
غلامعلی صادقی با اشاره به ماده ۱۰ اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب و تبصره ۲ اصلاحیه ماده ۳۴ اصلاحی آئین نامه قانون مذکور (مصوب ۲۲/۱/۱۳۹۵) و با توجه به اهمیت اجرای احکام بعنوان نتیجه نهایی فرایند دادرسی و نقش آن در اثر بخشی احکام دادگاه و افزایش اعتماد عمومی دستگاه قضایی بعنوان مرجع دادخواهی و احقاق حقوق عامه گفت: در این فرایند به دنبال بهبود و تسریع در روند اجرای احکام مدنی و تسهیل امور مراجعان هستیم و بر این اساس تأکید شده تا مسئولان امر نسبت به اجرای دقیق دستورالعمل صادره از ناحیه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی اقدامات لازم را به اجرا گذارند.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخی از مفاد این دستورالعمل گفت: به منظور تسهیل دسترسی مخاطبان محترم با هدف اطلاع رسانی مؤثر؛ کلیه آگهی هایی که در فرایند اجرای احکام مدنی انتشار آن ضروری است از جمله آگهی های مزایده در سامانه آگهی الکترونیک قضایی قرار داده می شود.

غلامعلی صادقی با اشاره به تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر تسریع در انجام امور مراجعان گفت: براساس یکی از مواد این بخشنامه، قضات و مدیران اجرای احکام موظفند نسبت به اجرای احکام معوقه تسریع نمایند و همچنین رؤسای واحدهای قضایی نیز مکلفند پس از بررسی عملکردها اقدامات لازم جهت تسریع در اجرا را فراهم نمایند.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: با هدف اجرای بهتر این بخشنامه تکالیف مختلفی برعهده معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، معاونت راهبردی قوه قضائیه و رؤسای کل دادگستری استانها گذارده شده است و بر این اساس معاونت منابع انسانی مکلف به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، آموزش ضابطان، تهیه و تدوین جزوات آموزشی و … ؛ شده است. همچنین رؤسای زندانها مکلفند اقدامات ضروری را در زمینه احصاء و ارائه آخرین وضعیت محکومیت مددجویان و فراهم آوردن زمینه های آزادی محکومان واجد شرایط در چارچوب قوانین و مقرارت را فراهم نمایند. از سویی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز مکلف به انجام اقداماتی که زمینه های تسهیل انجام دقیق این بخشنامه را فراهم آورد؛ شده است. همچنین معاونت راهبردی قوه قضائیه نیز اقداماتی در زمینه تسهیل انجام این بخشنامه به انجام خواهد رساند.
غلامعلی صادقی افزود: طی دستور رئیس محترم قوه قضائیه؛ رؤسای کل دادگستری استانها موظفند بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت داشته باشند. بنابراین از کلیه مدیرانی که در این زمینه مسئولیتی برعهده دارند خواسته شده تا با نهایت دقت اقدامات لازم در زمینه تسریع در انجام امور مراجعان را اعمال نمایند.
منبع: روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن