اجتماعی

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی خبر داد

آغاز تبادل گردشگر بین ایران و مصر از ۲ ماه آینده/ شرم‌الشیخ نخستین مقصد گردشگران ایرانی

کد خبر : 53418

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توافقی که میان ایران و مصر صورت گرفته، تبادل گردشگر میان این ۲ کشور از شهرهای تهران، مشهد و شیراز به شرم‌الشیخ مصر پس از ۴۰ سال به صورت مستقیم از ۴۵ روز تا ۲ ماه آینده صورت خواهد گرفت.

به گزارش صبح مشهد، فرهاد دوایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته گذشته از طریق انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی شهرهای تهران، مشهد و شیراز روابطی برای تبادل گردشگر شکل گرفت. از آنجا که ما مراوده‌ای با مصر نداشتیم، اولین گروه پس از ۴۰ سال از طرف متولیان گردشگری ایران وارد مصر شدند و یک پیشنهاد از سوی مجموعه‌های گردشگری مصر به ایران داده شد.

وی افزود: قرار شده به صورت نمادین اولین پرواز از تهران به قاهره حدود ۴۵ روز آینده انجام شود و با توجه به صحبت‌هایی که در کشور مصر صورت گرفته، امیدواریم شاهد تبادل گردشگر میان این ۲ کشور باشیم.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با وزارت گردشگری مصر صورت گرفته، ملاحظاتی میان ۲ طرف وجود دارد که حدود ۲ هفته آینده توافق نهایی میان طرف مصری، طرف عراقی و طرف ایرانی در تهران صورت خواهد گرفت تا براساس آن از ۲ ماه آینده تبادل گردشگر میان ایران و مصر صورت گیرد.

دوایی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی روابط با کشور مصر امیدواریم اولین رابطه‌ای که با این کشور داریم، در زمینه صنعت گردشگری باشد. در سفر گروهی که برای مذاکره به مصر انجام گرفت، در فرودگاه این کشور به راحتی ویزا برای ما صادر شد. در حال حاضر اولین مقصد ایران به مصر، شرم‌الشیخ، یک شهر ساحلی، خواهد بود که پایتخت سیاسی مصر محسوب می‌شود و متقاضیان گردشگری زیادی دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن