شهری

اعلام آمادگی فرمانداری مشهد برای انتخابات الکترونیک

آغاز طرح ساماندهی «چَلوها» در حاشیه شهر مشهد

کد خبر : 25202

فرماندار مشهد یکی از چالش‌های امنیتی این شهر را «چلوها» دانست و اظهار کرد: طبق مصوبه شورای امنیت کشور مراحل اجرا و ساماندهی را شروع کرده‌ایم به همین جهت با همکاری اداره کل اتباع کار شناسایی و ساماندهی آنها را آغاز کرده ایم.
به گزارش صبح مشهد، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر فرماندار برگزار شد، اظهار کرد: در دهه آخر صفر ۴ میلیون و ۸۴۶هزار زائر وارد مشهد شدند که از این تعداد ۵۰۰هزار نفر پیاده از ۴ محور اصلی، ۵۶۱هزار نفر با وسایل نقلیه عمومی، ۲۵۲هزار نفر از طریق خطوط ریلی با ۵۴۷ واگن قطار، ۱۵۲هزار نفر با بیش از هزار پرواز و ۳میلیون و ۳۸۰هزار نفر با خودروهای شخصی وارد مشهد شدند.

فرماندار مشهد با اشاره به آمار هیأت‌های عزادار، خاطرنشان کرد: ۴هزار هیأت از سراسر کشور، هزار و ۳۰۰ هیأت از مشهد در این مدت ۱۰ روز به عزاداری پرداختند و در مجموع نیز ۲۶۰ ایستگاه صلواتی بین جاده‌ای، ۶۰۰ایستگاه صلواتی به همراه بازرسان اداره صمت به صورت سه شیفت در خدمت زائران بودند که از این بازرسی‌ها نزدیک به ۶۰میلیون تومان به زائران بازگشت داده شد.

وی با بیان اینکه در روزهای آخر صفر برای پخت‌های ۲۴ ساعته نان، آردهای فوق العاده‌ای در اختیار خبازان قرار گرفت، افزود: ۱۲۴ اکیپ بهداشتی برای نظارت بر آشپزخانه‌ها از ابتدای ماه محرم کار خود را شروع کردند ضمن اینکه برای برقراری روند بهتر درمان اورژانس‌های ۳۵ بیمارستان و دو پایگاه اهدای خون به صورت شبانه روزی در حال خدمت به زائران بودند.

هاشمی با اشاره به توزیع کالاهای اساسی برای رفاه بهتر مردم، یادآورشد: ۲ هزار و ۴۲۶تن برنج، ۸۰۹تن گوشت قرمز، هزار و ۲۱۳تن شکر و دیگر کالاهای اساسی را در دهه آخر صفر توزیع کردیم تا مردم با مشکلات کمتری رو به رو شوند.
وی با بیان اینکه ۶۷ محله حاشیه شهر و کم برخوردار در مشهد وجود دارد، اذعان کرد: طرح نجات قرار است در ۸ محله مهرآباد، پورسینا، شهیدقربانی، سیس آباد، دروی، زرکش، امام هادی(ع) و اسماعیل آباد اجرا شود که از چند مدت قبل نیز ۲۰دفتر تسهیل گری از طرف فرمانداری و چهار دفتر توسط استانداری کار خود را شروع کردند.

هاشمی با اشاره به اهمیت امنیت، افزود: اگر بخواهیم قدر امنیت را بدانیم باید به کشورهای دیگر نگاه کنیم، در بحث انتخابات مباحث قانونی تفسیر نمی‌شود و اگر بخواهیم اعتماد را حفظ کنیم باید قانون انتخابات را مدیریت کنیم.

فرماندار مشهد، یادآورشد: سه رکن اصلی هیأت‌های اجرایی، هیأت نظارت و امنیت انتخابات در مناطق ۱۹گانه مشهد مشخص شده اند، از ۱۰ آذرماه روز ثبت نام کاندیداها شروع می‌شود، در دوره‌های گذشته شهر مشهد به ۱۵ منطقه تقسیم می‌شد اما در این دوره برای کاهش دغدغه‌های گذشته شهر را به ۱۹ منطقه تقسیم کرده‌ایم.

وی به آمادگی فرمانداری مشهد برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک اشاره و بیان کرد: این آمادگی را به صورت مکتوب هم به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم، امسال دوره‌های آموزشی فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در چندین هفته در مشهد برگزار شد که ما هم سعی کردیم از این دوره‌ها استفاده کافی را ببریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن