شهری

مدیر منابع آب خبر داد

۴۷۱ حلقه چاه غیر مجاز مشهد پر و مسلوب المنفعه شد

کد خبر : 24673

مدیر منابع آب مشهد گفت: در هفت ماه سال جاری ۴۷۱ حلقه چاه غیرمجاز با جلوگیری از برداشت غیر مجاز حدود ۱۹ میلیون مترمکعب، پر و مسلوب المنفعه شده است.

به گزارش صبح مشهد، برزویی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص چاه پر ومسلوب المنفعه شده در روستای زاک عنوان کرد: این چاه با عمق ۱۱۰ متر و دبی ۹٫۵ لیتر بر ثانیه معادل حدود ۲۰چاه با مصرف دام‌داری یا صنعت با دبی حدود نیم لیتر برثانیه بود که با اخذدستور دادستانی و همکاری نیروی انتظامی پس از خارج سازی منصوبات ، پر شد.

وی ادامه داد: هرساله هدف گذاری برای پرکردن چاه‌های غیرمجاز داریم که در سال جاری پر و مسلوب المنفعه کردن ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز را در دستور کار داریم.
مدیر منابع آب مشهد عنوان کرد: در هفت ماه سال جاری ۴۷۱ حلقه چاه غیر مجاز با حجم جلوگیری از برداشت غیر مجاز ۱۹ میلیون مترمکعب پر و مسلوب المنفعه شده است. همچنین در سال گذشته ۶۲۹ حلقه چاه‌ غیر مجاز پر شده که این تعداد باعث جلوگیری از ۲۷ میلیون مترمکعب برداشت غیر مجازشده است.برزویی خاطرنشان کرد: محدوده کاری ما در امور منابع آب مشهد( شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی) شهرستان‌های مشهد ،طرقبه شاندیز،فریمان وچناران می باشد. تعداد آمار چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده این محدوده درآمارابتدای سال گذشته ۲۷۷۷ مورد بوده که از این تعداد ۱۳۸۱ در شهرستان مشهد با حجم بهره‌برداری غیر مجاز ۵۳میلیون مترمکعب برآورد شده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تعداد چاه‌های غیرمجاز محدوده امور منابع آب مشهد را به کمتر از میزان گفته شده برسانیم تا باعث جلوگیری از افت سطح آب زیرزمینی، نشست دشت‌ها و به تعادل رسیدن آبخوان شویم.

مدیر منابع آب مشهد عنوان کرد: در چاه های مجاز از بهره برداران چاه ها درخواست داریم با نصب کنتورهای هوشمند، حجم آب مجاز مندرج درپروانه های بهره برداری را برداشت کنند تا در رسیدن به تعادل آبخوان کمک شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن