شهری

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی:

اجرای طرح آزادسازی تردد خودروهای سواری در مسیر ویژه اتوبوس بولوار ملک‌آباد مثبت بوده است

کد خبر : 56696

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تردد خودروهای سواری در مسیر ویژه اتوبوس بولوار ملک‌آباد بسیار مثبت بوده، تردد روان‌تر شده و حجم تردد معبر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص تاثیر آزاد شدن تردد خودروهای سواری در مسیر ویژه ملک‌آباد از ساعت ۲۲ تا ۹ صبح اظهار کرد: حجم تقاضای استفاده از بلوار وکیل‌آباد در ساعات مخصوص مانند اواخر شب و اوایل صبح در مسیر غرب به شرق بسیار سنگین است. این وضعیت به ویژه در ساعات ابتدایی صبح که تردد برای رفتن به محل کار انجام می‌شود، موجب واخوردگی بار می‌شد.

وی افزود: با وجود اینکه همکاران ما در محل مستقر بودند و کار ترافیکی خود را بدون گره و تصادف خاصی انجام می‌دادند اما حجم تقاضا با کشش معبر همخوانی نداشت، بنابراین تصمیم گرفته شد که از ساعت ۱۰ شب تا ۹ صبح از مسیر ویژه نیز برای تردد خودروهای سواری استفاده شود تا تردد روان‌تر و حجم ترافیک در وکیل‌آباد کمتر شود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در چند روزی که از اجرای طرح می‌گذرد، وضعیت خوب است و مشکل خاصی در زمینه ترافیک نداریم. تردد روان‌تر شده و حجم تردد معبر افزایش پیدا کرده، بنابراین تاثیر آن بسیار مثبت بوده است.

رحیمی ادامه داد: برای تردد وسایل نقلیه عمومی نیز با توجه به روانی ترافیک مشکل خاصی ایجاد نشده و با همان سرعت قبلی تردد می‌کنند. قبل از اجرای این طرح وسایل نقلیه عمومی قبل از رسیدن به مسیر ویژه در زیرگذر میدان آزادی گرفتار ترافیک می‌شدند، بنابراین با انجام این کار تفاوتی در سرعت اتوبوس ایجاد نشده است.

وی در خصوص احتمال اجرای این طرح در مسیرهای ویژه دیگر در سطح شهر عنوان کرد: به تناوب در بخش‌هایی که نیاز باشد و در صورت صلاحدید، امکان اجرای این طرح وجود دارد اما فعلا مسیر بلوار ملک‌آباد در طرح قرار گرفته که بازخوردها نیز مثبت بوده است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورتی که نیاز نیست کمتر از وسایل نقلیه خود استفاده کنند، سفرهای غیر ضروری را کاهش داده یا ساعت سفر را تغییر دهند تا ما بتوانیم مدیریت بهتری در سطح معابر داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، از روز یکشنبه، ۱۰ دی‌ماه، تردد خودروهای سواری در مسیر ویژه اتوبوس بولوار ملک‌آباد با هدف روان‌سازی ترافیک از ساعت ۲۲ تا ۹ صبح مسیر در همه ایام هفته و روزهای تعطیل آزاد شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن