یادداشت روز

گل به خودی زیبای آقای ظریف

کد خبر : 1527

آرش شفاعی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اخیراً در گفت و گویی با نشریه نیویورکر درباره نمایشگاه بین المللی کاریکاتور هولوکاست گفته است این رویداد هنری را دولت ایران برگزار نمی کند و مقامات دولتی نیز به افتتاحیه آن نخواهند رفت. ظریف تأکید کرده است در صدور ویزا برای میهمانان مدعو به این نکته که آنان نفرت پراکنی را ترویج نکنند، توجه می شود.
لحن گفتار آقای ظریف به گونه ای است که گویا ایشان از برگزاری چنین رویداد هنری مهمی در کشور ما خجالت زده اند و تمام تلاش خود را
کرده‏اند که دامن دولت را از این ماجرا بیرون بکشند و چنین وانمود کنند که گروهی سرخود و بدون هماهنگی با سیاست های دولت تصمیم به برگزاری نمایشگاهی در حوزه سیاست بین الملل گرفته اند.
اگر مبارزه همیشگی با دولت غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ، سیاست همیشگی و تغییرناپذیر دستگاه دیپلماسی کشور است – که هست – رویدادی هنری که در آن با حضور گروه زیادی از هنرمندان آزاده از سراسر جهان، چهره خشن و اشغالگر رژیم صهیونیستی به شکلی هنرمندانه و مؤثر برای همه مردم جهان، نشان داده می شود قطعاً یکی از برگ های برنده کشور در عرصه دیپلماسی عمومی است که وزیر محترم خارجه در حرکتی زیبا و فنی یکی از زیباترین گل به خودی های ممکن را وارد دروازه ما کرد، بخصوص این که رژِیم صهیونیستی تاکنون چندین بار به صورت رسمی و علنی از برگزاری این نمایشگاه در تهران خشم و ناخشنودی خود را نشان داده است.
خوب بود آقای ظریف درباره این رویداد هنری مهم و تأثیرات آن مطالعه بیشتر و کامل تری می کردند. کاش می دانستند این نمایشگاه  در پی اثبات یا انکار حوادث تاریخی مربوط به جنگ جهانگیر دوم آنچنان که رئیس جمهور سابق اصرار بر آن داشت؛ نیست. نمایشگاه هولوکاست در پی اعلام و اثبات این نکته است که اگر یهودیان در زیر فشار دولت
نژاد‏پرست نازی متحمل خسارت‏های سنگین شده اند، امروز هم میراث داران هیتلر بیش از شش دهه است همان سیاست و خط مشی را در سرزمین های اسلامی پیاده می‏کنند و تفاوتی بنیادین بین دولت صهیونیستی و دولت نازی نیست.
نفرت از خونخواران و کودک کشان جهان، در میان همه هنرمندان آزاده و واقعی جهان حسی مشترک است. به همین دلیل بسیاری از هنرمندان سراسر دنیا باوجود تهدیدها و فشارهای دولت صهیونیستی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و به این حضور خود افتخارکرده اند چرا که این حضور به معنای اعلام بلند و رسمی حضور در کنار مظلومان جهان است. باید تفاوت درشت و پررنگ نفرت از خونخواران را با نفرت از مردمان و مذاهب فهمید. رژیم صهیونیستی و بسیاری از محافل هنری وابسته به این رژیم همواره سعی کرده اند، این نمایشگاه را نمایشی از نفرت پراکنی علیه قوم یهود تبلیغ کنند اما وقتی سال گذشته نماینده کلیمیان ایران در مجلس به این نمایشگاه آمد و آثارهنرمندان جهان را دید رسماً و علناً اعلام کرد در این نمایشگاه هیچ نشانه ای از یهودی ستیزی ندیده است و آنچه در این نمایشگاه عرضه شده، ستیز با صهیونیست های آدمکش است، و نه یهودیان مؤمن.
نمایشگاه بین المللی کاریکاتور هولوکاست یک رویداد کاملاً غیروابسته به دولت است و حضور یا عدم حضور مقامات دولتی در افتتاحیه آن چیزی به وزن و اعتبار آن نمی افزاید یا از آن نمی کاهد ولی بی اعتنایی یا روی گردانی از این گونه حرکت های تأثیرگذار که صدای گفتمان انقلاب اسلامی را به سراسر جهان می رساند، در کارنامه کاری سیاستمداران و سیاستگذاران کشور ثبت خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن