شهری

توزیع ۴۵۰۰ جهیزیه برای نوعروسان کمیته امداد خراسان رضوی هدف‌گذاری شده است

کد خبر : 54242

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) خراسان رضوی گفت: امسال توزیع چهارهزار و ۵۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش این نهاد در استان هدف‌گذاری و تا کنون هزار و ۲۰۰ سری تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، رضا سلم آبادی روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود:سال گذشته چهار هزار و ۶۱ سری جهیزیه در راستای کمک به جوانی جمعیت، تشکیل خانواده و فرزند آوری به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان بین نوعروسان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: تا همین چند سال اخیر برای ارائه جهیزیه صف انتظار تشکیل می شد که این صف در سال گذشته کاملا برچیده شد و تمامی درخواست‌های اهدای جهیزیه به روز تامین و تحویل می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۸۶۰ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت دارد که کمک این مراکز نیز در تامین جهیزیه بسیار اثرگذار است.

سلم آبادی با اشاره به این که طی سال گذشته تخصیص اعتبارات به این نهاد عالی بود و حدود ۱۰۰ درصد منابع امداد تخصیص پیدا کرد افزود: این امر نشان از این حقیقت دارد که مجلس ، دولت و نیز خیرین و رسانه ها پای کار نیازمندان و محرومان بوده اند.

وی بدون اشاره به آمار و ارقام بیشتر ادامه داد: علاوه تامین اعتبارت از منابع داخل استان کمیته امدادخراسان رضوی جزء استان‌های دارنده بیشترین تخصیص اعتبارات ملی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) خراسان رضوی گفت: پارسال ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت با رقمی افزون بر هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع به خانواده های نیازمند ارایه شد.

سلم آبادی اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳.۵ میلیون خدمت با بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان مشهد ارایه شده و ۶۰ درصد این میزان نیز به حاشیه شهر مشهد اختصاص داده شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۳۳ فقره وام اشتغال به ارزش ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان پرداخت و توزیع شده که از این شمار هشت هزار و ۹۰۰ فقره معادل حدود ۴۸ درصد در مشهد پرداخت شده است.

سلم آبادی افزود: از این شمار سهم حاشیه شهر مشهد هزار و ۷۰۰ فقره و حدود ۱۹ درصد است و علت این سهم پایین عدم تامین ضامن برای دریافت تسهیلات بوده است.

وی اظهار کرد : در استان بیش از ۱۹۰ هزار خانواده تحت پوشش در سال گذشته داشته ایم که امسال به ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ خانوار رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) خراسان رضوی گفت:امسال جشن خودکفایی هشت هزار مدد جو را در استان گرفتیم و رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کردیم.

سلم آبادی افزود:پارسال تعداد افراد دریافت کننده خدمات از کمیته امداد در استان ۳۶۲ هزار نفر بود که امسال این شمار به ۳۷۴ هزار نفر افزایش یافته است.

وی در زمینه دانش آموزان تحت پوشش این نهاد در استان نیز گفت: هم اکنون بیش از ۵۶ هزار دانش آموز و سه هزار و ۲۰۰ دانشجو تحت پوشش داریم که کمک هزینه تحصیلی به همه آنان پرداخت می‌شود. ‌

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن