شهری

اثبات نشدن «سوت زنی» موجب برخورد با گزارشگر نمی شود!

کد خبر : 24227

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد درباره مصوبه اخیر شورای شهر در خصوص حمایت از گزارشگران فساد اداری در شهرداری مشهد و در پاسخ به این پرسش که در صورتی که گزارشگر نتوانست ادعای خود را اثبات کند چه خواهد شد، گفت: این آیین‌نامه بحث حمایت را مطرح می‌کند، بنابراین برخوردی با این فرد نمی‌شود و نگاه این آیین‌نامه برخوردی نیست. به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، بتول گندمی افزود: پیشگیری و مبارزه با فساد و افزایش سلامت اداری، ایجاد بستر امن برای تضمین حمایت مادی و معنوی برای گزارشگران فساد، افزایش مشارکت شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات عمومی و خصوصی در فرایند تصمیم‌گیری‌های اداری، هم‌افزایی درون و برون سازمانی برای پیگیری و مقابله با فساد، ارتقای سلامت نظام اداری، افزایش رضایت شهروندان و شناسایی فرایندهای مستعد فساد در نظام اداری و اصلاح آن از مهم ترین اهداف مد نظر این آیین‌نامه است. عضو شورای شهر مشهد شش برابر «معاملات جزء» را سقف پاداش برای گزارشگران فساد اعلام کرد وگفت: این رقم در سال ۹۸، ۲۰۰ میلیون تومان است، با توجه به این که معاملات جزء هر سال تغییر می‌کند، بنابراین رقم اعلام شده هر سال به روز رسانی می‌شود و افزایش می‌یابد. گندمی یادآور شد: بخشی از فسادها مربوط به املاک شهرداری است و آیین‌نامه حق‌الکشف را در اولین جلسه علنی که حدود دو هفته آینده است، تصویب می‌کنیم که در این صورت ارقام متفاوت می شود، بنابراین بخشی از این فسادها و رشوه‌ها مربوط به املاک است و در این حوزه بحث زیاد داریم.

پس از تایید فرمانداری، آیین‌نامه برای اجرا به‌ شهرداری ابلاغ می‌شود
عضو شورای شهر مشهد در خصوص زمان اجرایی شدن آیین‌نامه نیز گفت: مصوبه شورا بر اساس قانون باید به هیئت تطبیق فرمانداری ارجاع داده شود و بعد از دو هفته چنان چه مشکلی نداشت، مصوبه قطعی تلقی و بعد از ابلاغ به شهرداری، اجرا می‌شود.همچنین سیدمحسن حسینی پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد نیز در این زمینه به تسنیم گفت: اهداف سوت‌زنی و منظور از فساد اداری نیز مشخص است و ما صرفا فساد اداری را که مرتبط با کار حرفه‌ای شهرداری است در نظر داریم و وارد حریم خصوصی هیچ شخصی نیز نخواهیم شد.

در شهرداری از قبل، بازرسی و حراست وجود داشته و تنها اتفاق جدید این است که از کسانی که فساد را اعلام می‌کنند حمایت معنوی و مادی می شود. وی تاکید کرد: سامانه «سوت‌زنی» نمونه داخلی ندارد البته طرحی به مجلس رفته و هنوز تبدیل به قانون نشده است؛ مصوبه سوت‌زنی اما در شهرداری مشهد تبدیل به قانون شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن