پایتخت فرهنگ اسلامی

همایش پیاده روی عاشقان حسینی در مشهد

جاماندگان اربعین به سمت حرم مطهرامام رضا(ع)

کد خبر : 23918

نمایش در متن

اجتماع عزاداران حسینی و همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی روز شنبه در مشهد برگزار شد و عزاداران مسیر بوستان ملت تا حرم مطهر امام رضا (ع) را پیاده پیمودند.

به گزارش صبح مشهد

امروز در شهرهای مختلف کشور، عاشقان حسینی که از همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین (ع) در کربلا جا مانده اند با عنوان “جاماندگان اربعین” در مسیرهای منتهی به اماکن متبرکه پیاده‌روی و عزاداری می کنند.

در مشهدالرضا (ع) نیز این پیاده روی همراه با عزاداری و سوگواری دلباختگان ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد و عزاداران مسیری را تا حرم مطهر رضوی همراه با نوحه سرایی و سینه زنی پیمودند.

صبح امروز عاشقان حسینی همزمان با اربعین با تجمع در بوستان ملت و با قرائت زیارت عاشورا پیاده روی خود به سمت حرم مطهر رضوی را آغاز کردند.

جمعیت دو هزار نفری زنان، مردان، جوانان، سالمندان و خردسالان با در دست داشتن بیرق سیاه لبیک یا حسین با سینه زنی و نوحه سرایی گام در مسیر عاشقی نهادند و با شور حسینی مسیر بوستان ملت به سمت بلوار معلم، میدان استقلال، بلوار فردوسی و چهارراه ابوطالب تا حرم مطهر رضوی را پیاده روی کردند.

در طول مسیر ۱۲ کیلومتری پیاده روی جاماندگان اربعین نیروهای انتظامی، بسیج و انتظامات، عوامل ناحیه بسیج سپاه سلمان و شهرداری منطقه ۱۱ مشهد هم حضور داشتند تا این آئین در فضای امن و منظم انجام شود.

دلباختگان حسینی پس از طی مسیر مشخص شده و شرکت در نماز جماعت ظهر اربعین با پیوستن به خیل عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی عزاداری خود را کامل کردند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن