شهری

خودداری ۶۰ درصد پزشکان مشهدی از ثبت کارت خوان در سامانه امور مالیاتی

کد خبر : 23827

در حالی که آخرین مهلت نصب و راه اندازی کارت خوان در مطب پزشکان و فعالان عرصه سلامت، پایان مهر ماه امسال تعیین شده است، بخشی از پزشکان مشهد این اقدام را انجام نداده اند. بر اساس آمار اداره کل مالیاتی خراسان رضوی، هم اکنون۶۰ درصد پزشکان مشهد برای ثبت کارت خوان ها در سامانه امور مالیاتی اقدام نکرده اند.

به گزارش ایرنا

معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل مالیاتی استان گفت: از مجموع بیش از پنج هزار و ۱۴۰ پزشک مشهد که پرونده مالیاتی دارند، تاکنون هزار و ۹۹۰ نفر اقدام به ثبت کارت خوان های خود کرده اند که حدود ۴۰ درصد را شامل می شود.

محمد آرانیان افزود: اکنون تمام مشکلات ثبت کارت خوان ها رفع شده و هیچ بهانه ای از این بابت وجود ندارد اما در عین حال اداره کل مالیاتی آمادگی ۱۰۰درصدی برای رفع مشکلات به صورت موردی از سوی هر پزشک را دارد.

وی اظهار کرد: مهلت مقرر برای ثبت نام پزشکان در سامانه مالیاتی تا پایان مهرماه امسال پیش بینی شده که اگر پس از مهلت مقرر پزشکان اقدام نکنند در قالب کارگروهی، مسئله شائبه فرار مالیاتی برای آنان پیگیری می شود. وی ادامه داد: طبق تدابیر اتخاذ شده، تراکنش های بانکی این گونه پزشکان و حتی حساب های بانکی افراد خانواده آنان قابل بررسی است.

نبود کارت خوان را به ۱۵۲۶ اطلاع دهید

علی نخچیان سرپرست روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان نیز در این زمینه گفت: مردم می توانند در صورت نبود کارت خوان در مطب پزشکان، مورد را به شماره ۱۵۲۶ اطلاع دهند تا پیگیری و برخوردهای لازم شود.

محمد پورقنبر مسئول سامانه ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی استان نیز یادآور شد: طی نیمه اول امسال ۶۰ شکایت درباره استفاده نکردن از کارت خوان در مطب پزشکان مشهد از طریق سامانه ۱۵۲۶ اطلاع رسانی شده است.

۹۰ درصد پزشکان مشهد کارت خوان دارند اما همه آن ها به سیستم مالیاتی متصل نیست
همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در گفت و گو با ایرنا، تعداد کل پزشکان عمومی و متخصص عضو این سازمان در مشهد و شهرستان های تابعه فریمان، سرخس، طرقبه شاندیز و چناران را حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پزشکان در مطب های خود کارت خوان دارند ولی همه آن ها به سیستم مالیاتی متصل نیستند و همچنان برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در فرایند ثبت و اتصال کارت خوان ها از سوی اداره کل مالیاتی وجود دارد.

دکتر علی بیرجندی نژاد تصریح کرد: جامعه پزشکی مستثنا شدن پزشکان از دیگر مشاغل در زمینه پرداخت مالیات را اقدامی نامناسب قلمداد می کند و از این بابت گلایه دارد از این رو همکاران پزشک علاوه بر مشکلات نرم افزاری به این دلیل تمایلی به ثبت و اتصال به سیستم مالیاتی ندارند.

دکتر بیژن نژاد ، مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: طبق هماهنگی های انجام شده از این پس کارت خوان های بانک ملی بدون در نظر گرفتن تراکنش ها، در مطب تمام پزشکان نصب خواهد شد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: ثبت نام پزشکان در سامانه های فروش مالیاتی در زمره وظایف این دانشگاه نیست و در حیطه اختیارات سازمان نظام پزشکی است. دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: با این حال تاکنون درباره استفاده از کارت خوان در مطب پزشکان، جلسات هماهنگی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مسئولان بانک ها، سازمان امور مالیاتی و نظام پزشکی برگزار شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن