استانیاسلاید شو

آب شرب شهر مرزی تایباد پایدار شد

کد خبر : 48074

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: وضعیت آب شرب این شهر با جابجایی و تجهیز سه حلقه چاه به تعادل رسید و پایدار شد.

محمد امین بابا غیبی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد افزود: با اجرای این پروژه طی سه هفته’ توان تولید آب در تایباد از ۱۵۶ لیتر بر ثانیه به۱۹۴ لیتر بر ثانیه و فشار شبکه از نیم به دو بار افزایش یافت و منجر به رضایت عمومی در شهر مرزی تایباد شد.

وی همچنین اعلام کرد : ۶ حلقه چاه دیگر نیز در قالب طرح محرومیت زدایی از روستاها با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا پایان امسال در شهرستان حفر می شود.

وی با اشاره به خدمت رسانی آبفا به شش هزار مشترک در شهر تایباد از هوشمند سازی شبکه آب این شهر با نصب دو دستگاه فشار سنج آنلاین و ۹ دستگاه شیر تعدیل فشار شبکه و بکار گیری نرم‌افزار gsm خبر داد که باعث متعادل شدن و پایداری شبکه آب شد.

بابا غیبی با بیان اینکه ۳۸روستا هم تحت پوشش خدمات امور تایباد قرار دارد اظهار داشت؛ فعالیت های گسترده آبفا در دو سال گذشته در حوزه آب شرب شهرستان میزان رضایت مندی مشترکان را از ۷۰ به ۹۱ درصد ارتقا داد که نشان‌دهنده تاثیر این اقدامات است.

به گفته او حفر پنج حلقه چاه و توسعه و اصلاح ۱۶ هزار متر شبکه آب از جمله این برنامه ها می باشد.

لازم به ذکر است معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفا خراسان رضوی در ملاقات با فرماندار شهرستان قبل از نشست خبری از برداشت ۱۰۰درصد آب از منابع تجدید پذیر زیر زمینی ابراز نگرانی کرد و گفت: ۹۰ درصد این برداشت مربوط به بخش کشاورزی و مابقی صرف شرب و خدمات می شود .

وی بر مدیریت برداشت آب از سفره های زیر زمینی تاکید کرد و خواستار تعامل‌ هر چه بیشتر نماینده دولت و مجموعه مدیران شهرستان با امور تایباد شد.

فرماندار تایباد نیز از حسن توجه مدیر عامل آبفا به وضعیت آب شرب شهرستان قدردانی کرد و رفع چالش های آب شرب را از اولویت های فرمانداری دانست.

مهدی دونده در همین رابطه از تصویب ۴۷ میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان به موضوع آب شرب تایباد خبر داد و خاطر نشان کرد :رویکرد ما حرکت همسو با آبفا در رفع مشکلات بخش آب و ارائه خدمات به شهروندان و روستائیان است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن