پایتخت فرهنگ اسلامی

کودکان مشهدی در سوگ حضرت رقیه(س) در حرم امام رضا(ع) اجتماع کردند

کد خبر : 23528

اجتماع باشکوه غنچه های حسینی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت فرزند سه ساله امام حسین (ع) حضرت رقیه (س) با حضور نونهالان مشهدی در صحن جامع رضوی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، این اجتماع با هدف تجدید پیمان نونهالان با نونهال سه ساله واقعه عاشورا که نقش بسیار تاثیرگذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی و رساندن فریاد مظلومیت کودکان ستمدیده عالم داشت برگزار شد.

در این اجتماع که بیش از هزار نفر از نونهالان دختر و پسر ۶ تا ۸ سال مدارس مهد الرضا(ع)، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی مشهد و همچنین مدارس زیر پوشش جامعه المصطفی العالمیه این شهر حضور داشتند دو نفر از روحانیون به زبان کودکانه به تشریح چگونگی به شهادت رسیدن حضرت رقیه (س) و سختی های روا داشته شده بر این کودک در واقعه عاشورا پرداختند و نونهالان را در این مصیبت جانگداز با خود همراه کردند.

شعرخوانی و مداحی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه های جنبی اجتماع غنچه های حسینی در حرم امام رضا (ع) بود.

حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) بودند که در واقعه عاشورا بین سه تا چهار سال سن داشتند و بعد از شهادت پدر بزرگوار و یارانشان در روز عاشورا به همراه سایر اعضای خانواده امام حسین (ع) توسط سپاه یزید به اسارت گرفته شدند و سرانجام در محل استقرار کاروان اسیران خاندان امام حسین(ع) در شام بر اثر شدت حزن و اندوه ناشی از شهادت پدر و اطرافیان به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن