پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری ۲۵۰برنامه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

کد خبر : 23437

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از برگزاری ۲۵۰برنامه فرهنگی همزمان با هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از برگزاری ۲۵۰برنامه فرهنگی همزمان با هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، ادامه داد: هفته دفاع مقدس کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کانون برگزای برنامه های متنوع و مختلفی با محوریت کتاب و کتابخوانی در پاسداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس و رشادتها و ایثارگریها و جانفشانیهای دوران جنگ تحمیلی بود.

وی با اشاره به جایگاه کتاب در ثبت و ضبط و ماندگاری خاطرات و یاد و نام وقایع تاریخی از دوران دقاع مقدس به عنوان گنجینه ای از حماسه ها و ایمان و اخلاص یاد کرد که بخشی از آن در تالیفات مربوط به دوران دفاع مقدس ثبت و بسیاری از این خاطرات تاریخ دفاع مقدس هنوز به صورت کتاب برای ماندگاری در تاریخ ثبت نشده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری برنامه هایی از جمله نمایشگاه کتاب، معرفی و خوانش کتاب های دفاع مقدس، قصه گویی و جمع خوانی،دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جلسات معرفی کتاب، برگزاری نشستهای کتاب خوان در کتابخانه ها و مدارس و محافل مذهبی و علمی و ادارات و نهاد های دولتی و غیر دولتی گوشه ای از برنامه های کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس بود.

وی برگزاری نشست معرفی و خوانش کتاب«شهربانو» با حضور مریم قربان زاده نویسنده کتاب در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد، مراسم روایتگری خاطرات ایام دفاع مقدس با حضور علیرضا دلبریان راوی دفاع مقدس در محل زندان مرکزی مشهد، مراسم معرفی و خوانش کتاب «مردی با دوست طلا»با حضور فاطمه جهانگشته نویسنده کتاب در کتابخانه شهید نواب صفوی مشهد، مراسم خوانش کتاب«ما افسانه نبودیم»با حضور سید رضا طباطبایی رزمنده دفاع مقدس و رویا حسینی نویسنده کتاب توسط کتابخانه عمومی شهید باهنر مشهد و حضور کارکنان اداره کل و کتابداران کتابخانه های عمومی استان در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای امام امت را از جمله برنامه های برگزار شده در این هفته عنوان کرد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان یادآور شد: شب شعر گام دوم انقلاب با حضور شاعران برجسته استان در کتابخانه مرحوم امیر مسروری شهر حکم آباد جوین، دعوت از دو شاعر جانباز هشت سال دفاع مقدس در شب شعر قاصدان آسمان کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد، آیین خاطره گویی و روایت گری دفاع مقدس در کتابخانه عمومی دکتر شریعتی شهرستان نیشابور، جلسه خاطره گویی مادر دو شهید درباره ایام دفاع مقدس در کتابخانه عمومی رضوی مشهد، روایتگری دفاع مقدس در کتابخانه عمومی غدیر ملک آباد مشهد و مسابقه دل نوشته ای به شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در کتابخانه امام خمینی (ره)قوچان را گوشه ای از عرض ارادت کتابخانه های عمومی به آستان مقدس شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

تجدید میثاق کتابداران کتابخانه های خراسان رضوی با شهدای دفاع مقدس

در اولین روز از هفته دفاع مقدس، کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور بر مزار شهدا با آرمانهای شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

در اولین روز از هفته دفاع مقدس جمعی از کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی مشهد و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در محل نمازخانه اداره کل در مراسم قرائت زیارت عاشورا شرکت کردند.

این مراسم معنوی با حضور بیش از ۴۰نفر از کتابداران و کارکنان اداره کل برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن