شهری

مدت آموزش‌های پیش از ازدواج افزایش یافت

کد خبر : 23418

مدت آموزش‌های پیش و پس از ازدواج در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲ به ۶ ساعت افزایش یافت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از رئیس مرکز بهداشت ثامن این دانشگاه گزارش داد: برنامه آموزش هنگام ازدواج از سال ۱۳۷۲ با هدف بهبود تحکیم خانواده در مراکز بهداشتی منتخب دارای آزمایشگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت ۲ ساعت اجرا می شد.

دکتر محمد مهدی ایزد پناه افزود: با تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و با توجه به بند چهار سیاست های ابلاغی جمعیت و با هدف تحکیم بنیان خانواده، این آموزش‌ها از ابتدای مهر ماه امسال از ۲ ساعت به ۶ ساعت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در این آموزشها زوجین با مفاهیم کاربردی ازدواج، سلامت باروری و جنسی آشنا می شوند اظهار داشت: اجرای این برنامه با همکاری سایر نهادها شامل دفاتر نهاد مقام معظم رهبری، بهزیستی، دادگستری و تبلیغات اسلامی انجام می شود که تداوم آن به منظور کاهش طلاق مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش‌های یاد شده در چهار محور کلی بهداشت و سلامت خانواده، اخلاق و احکام خانواده، حقوق خانواده، مشاوره و روانشناسی خانواده می باشد.

آموزش های پیش از ازدواج در مشهد در آزمایشگاه های مرکز بهداشت ثامن، آزمایشگاه رسول اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی این شهر ارائه می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن