اخبار مهمشهری

ابهام برخی شهروندان درباره دلیل قطع یارانه

کد خبر : 23272

وعده قطع یارانه نقدی ۳ دهک بالای درآمدی جامعه، بالاخره سه شنبه شب محقق شد و با انتشار این خبر و مواجه شدن برخی شهروندان با حساب های خالی یارانه شان، جویای دلیل حذف آن شدند که عمدتاً هم مدعی بودند جزو ۳ دهک اول نیستند.
خراسان نوشت: یکی از بازنشستگان آموزش و پرورش که به گفته خود ماهانه درآمدی زیر ۲ میلیون تومان دارد و تنها دارایی اش یک واحد مسکونی است اما روز گذشته با حساب خالی یارانه اش مواجه شد، افزود: اشتباهی در حذف یارانه ها صورت گرفته است و نباید چنین اشتباهی در اجرای این طرح رخ دهد.
وی که به طور جدی پیگیر دلیل حذف یارانه اش بود گفت: تنها پاسخی که توانستم دریافت کنم این است که «اگر اشتباهی رخ داده باشد، قابل برگشت است» این در حالی است که برخی افرادی که در مراحل قبلی به اشتباه یارانه شان قطع شد با وجود این که آن زمان هم اعلام شد قابل برگشت است اما با این که جزو دهک پایین جامعه محسوب می شدند، برگشت داده نشد و به نظر می رسد در این مرحله هم برای برگشت دوباره یارانه دهک های پایین با مشکلات زیادی مواجه شویم.
یکی دیگر از شهروندان که او نیز روز گذشته با حساب خالی یارانه اش مواجه شده بود، اظهارکرد: زمانی که اخبار مختلفی برای قطع یارانه دهک های اول جامعه منتشر می شد، به دلیل درآمد پایینی که دارم تصور نمی کردم یارانه من و خانواده ام قطع شود اما روز چهارشنبه با این مسئله مواجه شدم.
او افزود: با این که تجربه ثابت کرده در اجرای هر طرح بزرگی، خطاهای احتمالی وجود دارد اما دست اندرکاران، برنامه ریزی درستی در این بخش ندارند و برای جویا شدن از وضعیت یارانه ای ناگزیر از این مرکز به آن مرکز و از این اداره به آن اداره می رویم.
وی اظهار کرد: گویا در این بخش متولی مشخصی در استان نداریم و سوال هم که می کنیم فقط می گویند آمار و اطلاعات متمرکز است و مستقیم از مرکز اعمال می شود و ما نقشی در اجرای این طرح نداریم.
او با انتقاد از وضعیت واریز یارانه ها گفت: غربالگری در این خصوص به صورت دقیق انجام نمی شود.
در همین باره معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: یک ماه پیش طی اخبار متعددی دولت اعلام کرد که قرار است یارانه ۸۰۰ هزار نفر از دهک های اول جامعه قطع شود.
«قنبری» افزود: در حالی که دهک های اول ممکن است شامل برخی بازنشستگان با درآمد بالا یا دارایی بالای ۵ میلیارد تومان شود اما به اشتباه تصور شده یارانه تمام بازنشستگان قطع شده است.وی اظهار کرد: ممکن است کسی درآمدش بیشتر از حد اعلام شده و دارایی زیادی داشته باشد، ضمن این که دولت اعلام کرده ممکن است برخی یارانه ها اشتباهی قطع شود که قابل برگشت است.
به گفته او، اطلاعات متمرکز است و به شکل کشوری اعلام می شود و جزئیات آن از جمله تعداد افرادی را که یارانه شان در استان قطع شده، هنوز در اختیار نداریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن