شهری

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد خبر داد:

طلب حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری مشهد از دولت تا پایان سال ۹۷

کد خبر : 45153

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: با پیگیری این اداره کل، درصدد دریافت مطالبات سازمان ها و معاونت های شهرداری از دولت طی سنوات گذشته تا پایان سال ۹۹ هستیم و تاکنون جلسات متعددی برگزار شده و مستنداتی هم آماده ارسال به سازمان حسابرسی می باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد، علی قناویزچی در خصوص پیگیری مطالبات مستقیم شهرداری مشهد از دولت طی سالهای گذشته، تا پایان سال ۹۷ ؛ بیان کرد: براساس قانون بودجه، دولت در پروژه های ملی، توسعه ناوگان حمل و نقل و توسعه شهری، بافت فرسوده، کمربند سبز جنوبی و … موظف به پرداخت درصد مشخصی از مبلغ هزینه شده توسط سازمان ها و معاونت های شهرداری می باشد.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: از اینرو این اداره کل برای پیگیری در خصوص مبالغ هزینه شده توسط سازمان ها و معاونت های شهرداری و برای چگونگی دریافت اعتبارات در راستای مساعدت روسای جمهور در سفرهای استانی، جلساتی را با نمایندگان سازمان ها و حوزه معاونت های شهرداری برگزار می کند تا در مواردی که می توانند از دولت در خصوص هزینه های انجام شده مطالبه کنند، مدارک و اسناد خود را ارائه دهند.

وی افزود: اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد طی برگزاری جلسات با سازمان ها و معاونت ها در حال دریافت اطلاعات، اسناد و مدارک لازم می باشد و تاکنون ۸۳ هزار میلیارد ریال از اسناد مربوطه تحویل گردیده است.

قناویزچی تصریح کرد: قبل از اینکه اسناد و مدارک اخذ شده از سازمان ها و معاونت های ستادی در خصوص هزینه کردهای صورت گرفته برای دولت ارسال شود، از طریق وزارت اقتصاد و دارایی جهت انجام حسابرسی به سازمان حسابرسی کل کشور ارسال و پس از تایید توسط سازمان مذکور، اسناد تایید شده به سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود تا برای مطالبات تایید شده بودجه تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری از سالهای گذشته تا پابان سال ۹۷ مطالباتی از دولت دارد که براساس اسناد و مدارک ارائه شده، سازمان حسابرسی بخشی از آن را تایید کرده است؛ گفت: از اینرو این اداره کل در سال جاری، ضمن ارائه مستندات در خصوص هزینه های انجام شده در سالهای ۹۸ و ۹۹ ، مواردی مربوط به سالهای گذشته که توسط دولت تایید نشده را مجددا بررسی و مستندات مربوطه را برای وصول مطالبات به سازمان حسابرسی ارسال خواهد کرد.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد، علت عدم ارائه مستندات هزینه کردهای شهرداری مربوط به سال ۱۴۰۰ برای سازمان حسابرسی را باز بودن حساب ها دانست و افزود: پیگیری مطالبات ما از دولت در خصوص سال جاری، در سال آینده انجام خواهد شد اما مطالبات تا پایان سال ۹۹ که حساب های مربوطه قطعی شده است را برای به روز کردن اطلاعات و وصول مطالبات پیگیر خواهیم بود.

وی افزود: مبلغ مطالبه ما از دولت حدود ۴۸ هزار میلیارد ریال از سنوات گذشته تا پایان سال ۹۷ بوده که این مبلغ با در نظر گرفتن نرخ تورم سالیانه، ۹۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که در حال حاضر حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط سازمان حسابرسی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن