استانی

از دهکده سیرالی تا ساحل بلک  در آنتالیا

کد خبر : 31716

آبشارهای ماناوگات

صبح مشهد– آبشار ماناوگات یکی از تفرجگاههای شهر آنتالیا است که در فاصله کوتاهی از شهر قرار گرفته و اغلب گردشگران در قالب تورهای یکروزه از این مناطق دیدن می کنند و برخی نیز رافتینگ بر روی رودخانه را تجربه خواهند نمود .  بعد از تفریح در اطراف آبشار از مناظر بسیار زیبای مزارع چای ماناوگات نیز دیدن خواهید نمود و در روستاهای اطراف به گشت و گذار و خرید سوغاتی مشغول خواهید شد . قایق سواری و رفتینگ در امتداد رودخانه ، بازدید از مزارع چای ، بازدید از مناظر زیبای آبشار دودن و وقت گذرانی در کافه ها و رستوران های این منطقه تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود.

دهکده سیرالی

شهر سیرالی که برخی آن را چیرالی تلفظ می کنند یک شهر کوچک و زیبا در جنوب غربی کشور ترکیه است که در نزدیکی شهر آنتالیا قرار دارد و سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سراسر دنیاست .  این شهر دارای هتل‌ ها و اقامتگاههای منحصر بفردی است که با ویژگی های ممتاز اقامتی متمایز را برایتان رقم می زند. در نزدیکی این هتل ها  ، باغ ها و مزارع بسیاری دیده می شود که اغلب مواد اولیه غذاهای لذیذ هتل ها از همین ناحیه تهیه می شود به عنوان مثال صبحانه‌های خوشمزه این هتل ها زبانزد است ‎و با انواع میوه های خوشمزه ، مربا تهیه می شود . ت

دهکده سیرالی را بهشتی کوچک در تور آنتالیا می نامند و گشت و گذار در  امتداد سواحل شنی این منطقه ، و بازدید از ویرانه های باستانی ، و تماشای لاک پشت‌های غول پیکر بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود .

چیرالی از گذشته به خاطر وجود شعله های همیشه فروزان چیمارا به شهرت رسیده ،  شعله‌هایی که در تمامی ساعات شبانه روز روشن بوده و هیچوقت خاموش نمی شدند . این شعله ها راهنمای کشتی‌ها و قایق‏‌ ها بودند ؛ و امروزه دلیل علمی آن ترکیب گازهای موجود در سنگها و ترکیب آن با عنصر هوا است که سبب اشتعال همیشگی  آنها می ‌شد.

برج ساعت آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، برج ساعت آنتالیا که امروزه به نماد این شهر تبدیل شده از دوران عثمانی (قرن هجدهم میلادی) به یادگار مانده است . بر طبق برخی اسناد تاریخی هشتاد برج در اطراف شهر آنتالیا ساخته شد که از میان همه آنها ، تنها این بنا باقی ماند .

معرفی بهترین سواحل شهر آنتالیا برای تفریحات آبی و گشت و گذار

ساحل بلک

در امتداد این خط ساحلی ، جنگل‌های سرسبز و آثار تاریخی متعددی به چشم می خورد . ساحل زیبای بلک در فاصله حدودا سی کیلومتری از غرب شهر آنتالیا قرار دارد و بهترین زمین های بازی تنیس و گلف در همین منطقه وجود دارد . وسعت ساحل بلک هفده کیلومتر است و اغلب محل خوشگذرانی گردشگران مشهور و ثروتمنداست . این ساحل به دلیل داشتن سالن های اجلاس مجهز و بزرگ برای قرارهای کاری و نشست های مهم نیز انتخاب می شود . همچنین وجود سالن های مجلل و منحصر به فرد سبب شده اغلب زوج های جوان جشن عروسی خود را در امتداد ساحل بلک برگزار کنند . در این منطقه گونه‌های گیاهی  متنوع و منحصر بفردی به چشم می خورد که برخی بسیار کمیاب هستند .

 ساحل کنیالتی

پارک ساحلی کنیالتی در امتداد این خط ساحلی قرار دارد و بیشترین مساحت آن را در بر گرفته است . و برای ورود و استفاده از امکانات موجود در آن می بایست ورودی پرداخت نمایید . در امتداد این ساحل انواع تفریحات و ورزش ها همانند گلف ، سوارکاری ، غواصی و … قابل انجام است .

این ساحل به مرکز شهر آنتالیا نزدیک بوده و رفت و آمد به آن ، کمتر از یک ساعت زمان می برد.

ساحل لارا

ساحل لارا  با مرکز شهر آنتالیا فقط شش کیلومتر فاصله دارد ، به همین علت یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل شهر آنتالیا لقب گرفته است . در این خط ساحلی ، پلاژهای زیبا و منحصر بفردی به چشم می خورد و میتوانید برای ساعت ها بر روی شن ها طلائی دراز بکشید و از مناظر اطراف لذت ببرید و یا در آبهای زلال و شفاف شنا کنید .  مساحت ساحل لارا نزدیک به دو میلیون مترمربع است و دارای امکاناتی نظیر تفریحات آبی ، کافه و رستوران‌های متنوع ، صندلی‌های چتردار ساحلی و … است ؛ شرق این منطقه ، صخره ای است و آبشاری زیبا به نام دودن در میان این صخره‌ها جاری است .

ساحل لارا دارای هتل ها و اقامتگاههای بی نظیری است و از مناطق بسیار پر طرفدار بشمار می آید .

ساحل آلانیا

ساحل زیبا و بی نظیر آلانیا در شرق شهر آنتالیا قرار دارد و با مساحتی در حدود یک کیلومتر ، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی را در خود جای داده است . ساحل آلانیا  برای آفتاب گرفتن و شنا بسیار ایده آل است. همچنین انواع تفریحات و ورزش ‌های آبی را در خود جای داده است که انجام آن در این منطقه به نسبت سایر سواحل ارزانتر خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن