شهری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی؛ رسانه ها در ارتقای سواد سلامت جامعه فعال باشند/ طب اسلامی نداریم!

کد خبر : 22704

خبرنگاران نقش مهمی در گوشزد کردن نواقص و کمبودها، بیان چالشها و پیشگیری از تخلفات در عرصه سلامت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: رسانه ها با آگاهی دادن به افراد جامعه نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات پزشکی دارند و در بسیاری از اوقات نقش آنها می تواند موثرتر از برخوردهای فیزیکی با مداخلات نیروی انتظامی و دادگستری باشد.
به گزارش صبح مشهد، دکتر محمدرضا دارابی افزود: از خبرنگاران انتظار می رود با بازگو کردن فعالیت های حوزه سلامت آگاهی مردم نسبت به افراد مداخله گر در امور پزشکی را ارتقا دهند.
وی اظهار داشت: اکنون طبی به نام طب اسلامی، طب سنتی یا طب ایرانی نداریم و افرادی در این عرصه حق فعالیت دارند که مدرک دانشگاهی مرتبط داشته باشند.
وی گفت: هدف مداخله گران پزشکی سرکیسه کردن مردم است و از ناآگاهی مردم سوء استفاده می کنند و رسانه ها اگر به فکر سلامت مردم هستند باید به این چالش توجه ویژه داشته باشند.
دکتر دارابی افزود: صداقت و امانتداری ویژگی اصلی یک خبرنگار است، لذا اعمال خط و ربط های سیاسی در عملکرد رسانه ها، حرفه ای و اخلاقی نیست و جز آسیب برای مردم چیزی به همراه ندارد.

۸۰۰ میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صرفه جویی شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم از صرفه جویی ۸۰۰ میلیارد ریالی این دانشگاه در سال گذشته خبر داد و گفت: این مقدار صرفه جویی با بهسازی و بازسازی برخی تجهیزات پزشکی موجود در انبارهای این دانشگاه میسر شده است.
دکتر محمد حسین بحرینی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همگام با تنگناهای اقتصادی در سالهای اخیر از مشکلات و کمبودهایی در رنج بوده است که با تدابیر انجام شده تلاش شد با صرفه جویی در منابع و بازسازی و بهسازی دستگاهها و تجهیزات موجود در انبارهای دانشگاه بخشی از مشکلات جبران شود.
وی صرفه جویی در مصرف ملزومات مصرفی و کنترل مصرف حامل های انرژی را از دیگر اقدامات در مسیر صرفه جویی عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی تلاش می شود کوچکترین خللی در ارائه خدمات به بیماران و مراجعین به مراکز درمانی ایجاد نشود.
وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی در زمینه توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی نیز گام برداشته شده و در دو سال اخیر تعدادی از پروژه های بهداشتی و درمانی در خراسان رضوی تکمیل، تجهیز و به بهره برداری رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن