اخبار مهم

تعویض روغنکار گوسفند فروش در نیشابور بازداشت شد

کد خبر : 47305

رییس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: صاحب یک‌ مغازه ارائه دهنده خدمات تعویض روغن که در این محل گوسفند نیز نگهداری می کرد و در فضای مجازی به فروش می‌رساند با دستور فوری دادستان بازداشت و مغازه اش نیز مهر و موم شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، دکتر علی سلیمانی روز چهارشنبه افزود: در پی شکایت شخصی مبنی بر این که گوشت و جگر پخته شده یک راس گوسفند ذبح شده در منزل مسکونی‌ اش بو و طعم بد و مشمئز کننده ای می دهد آزمایش‌های انجام شده نشان داد که گوشت و جگر و تمامی اعضای داخلی بدن این گوسفند دارای بو و طعم بسیار نامطبوع و غیر قابل استفاده است.

وی ادامه داد: با پیگیری کارشناسان دامپزشکی مشخص شد این گوسفند به صورت زنده از یک تعویض روغنی  که در وبگاه دیوار تبلیغ می‌کند خریداری شده و متصدی تعویض روغن، محلی را به صورت غیرمجاز در انتهای مغازه تعبیه کرده و اقدام به فروش و کشتار غیرمجاز دام می‌کند و گوسفندان را هم ضمن تحویل در منزل مسکونی ذبح می‌کند که این خریدار پس از پخت گوشت متوجه بوی نا مطبوع آن شده است.

 رییس شبکه دامپزشکی نیشابور  گفت: پس از بررسی کارشناسان دامپزشکی مشخص شد دام ذبح شده به علت تشنگی از مایعی شیمیایی در تعویض روغنی آشامیده  و این مایع در داخل بافت گوشت و جگر حیوان نفوذ کرده است و مصرف گوشت این حیوان می توانست موجب مسمومیت افراد مصرف کننده شود.

سلیمانی افزود: پس از جمع‌آوری لاشه گوشت مورد نظر، فرد متخلف با دستور دادستان بازداشت شد و مغازه تعویض روغنی که محل نگهداری دام و قصابی هم بود با حضور ریس اماکن نیروی انتظامی مهر و موم شد.

وی اضافه کرد: نگهداری دام در مجاورت مواد شیمیایی بسیار خطرناک است و ذبح غیر مجاز و خارج از گشتارگاه دام برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی نیشابور با هشدار نسبت به استفاده شهروندان از گوشت قرمز حاصل از کشتار غیر مجاز خارج از کشتارگاه گفت: همزمان با شروع فصل گرما و فعالیت حشرات و کنه ها و ابتلای چند نفر از هموطنان به بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از شهروندان می‌خواهیم به هیچ عنوان برای تهیه گوشت به افراد متفرقه  اعتماد نکنند و  از خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز در حاشیه جاده‌ها و شهرها اجتناب کنند.

سلیمانی افزود: این‌گونه دامها علاوه بر این که تغذیه مناسبی ندارند بیماریهای مشترک زیادی مانند تب کریمه کنگو و سیاه زخم و بروسلوز را به انسانها منتقل می‌کنند.

شهرستان  ۴۰۰هزار نفری نیشابور واقع در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن