اجتماعیاسلاید شوپربازدیدترین ها

۶۴۱۹ طرح اشتغال اجرا شده در ۹۵/ ۳ برابر شدن اعتبارات در ۱۳۹۶

کد خبر : 10219

۴۷ غرفه مددجویان کمیته امداد امام ( ره ) در نمایشگاه مهر درخشان ۲ تا پایان فروردین ماه میزبان مجاوران و زائران حضرت رضا ( ع ) خواهند بود.

۶۴۱۹ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد با اعتبار بالغ بر ۸۰۶ میلیارد ریال در استان انجام شده است که تبلور اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل و همچنین تولید و اشتغال به شمار می رود.به گزارش صبح مشهد، نشست خبری مدیر کل کمیته امداد حضرت امام ( ره ) خراسان رضوی در محل نمایشگاه مهر درخشان ۲ مرکز نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی برگزار و مسعودیان راد به تشریح عملکرد دستگاه متبوع خود در سال ۹۵ و برنامه های پیش رو پرداخت.
وی با اشاره به این که ۶۴۱۹ طرح اشتغال با اعتبار بالغ بر ۸۰۶ میلیارد ریال در استان اجرایی شده است، افزود: بیشتر مشاغل ایجاد شده در زمینه خدمات، طرح های مربوط به دامداری، کشاورزی و سایر رشته ها می باشد.
مسعودیان راد در ادامه توانایی جذب ۹۵ درصد اعتبارات بانکی سال گذشته را نشانه اقدامات سنجیده شده امداد در توانمند سازی و خودکفایی مددجویان دانست و افزود: نیاز سنجی بازار و استعداد یابی مددجویان، انجام مشاوره های شغلی و تخصیص اعتبار و در نهایت نظارت بر طرح های انجام شده، فرآیند دقیق و منظمی است که در پیشبرد اهداف امداد و ایجاد اشتغال زایی پایدار نقش اساسی و محوری را ایفا می کند.
رئیس امداد استان با بیان این که حمایت و ایجاد مشاغل خرد و خانگی در صدر فعالیت های این نهاد حمایتی قرار دارد، از انجام ۶۰ هزار مورد بازدید و نظارت از طرح ها طی سال گذشته خبر داد.

۳۳۳ طرح دانش بنیان توسط مددجویان امداد ایجاد و اجرایی شده است

وی در ادامه نشست خبری، ایجاد و اجرای ۳۳۳ طرح دانش بنیان توسط مددجویان توانمند و خلاق تحت پوشش کمیته امداد را بیانگر نبوغ و استعداد آنان دانست و افزود : عمده این طرح ها در زمینه های پزشکی، بهداشتی و ترویج استفاده از انرژی های پاک به جای سوخت های فسیلی می باشد.
وی تاکید کرد: فارغ التحصیلان باید به دنبال خلاقیت و کارآفرینی باشند و نمونه شاخص آن طرح هایی است که در امداد با توجیه اقتصادی تنظیم شده و سود خوبی را نصیب مددجویان نموده است.

توسعه روستایی باید با نگاه روستایی صورت پذیرد

وی در ادامه با بیان این که ترکیب ناهمگون جمعیتی در روستاها و عدم حضور جوانان به عنوان نیروهای محرکه و فعال، یکی از مشکلات توسعه روستایی و توانمند سازی به شمار می رود از ایجاد ستاد اشتغال در همه شهرستان ها و بخش ها خبر داد و تاکید کرد: باید فرهنگ کار بین خانواده ها تقویت شده و خروجی همه اقدامات به توانمندسازی مددجویان منجر شود.
مسعودیان راد از صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد و مذاکره با بانک ها برای روان سازی اعطای تسهیلات به مددجویان، به عنوان دو اقدام اساسی در رفع موانع و مشکلات پیش رو یاد کرد و افزود: ضعف در بازار فروش تولیدات روستاها، تبلیغات ناکافی و همچنین ضعف در شبکه سازی و بازاریابی از موانع احصا شده به شمار می رود که امید است رسانه ها برای رفع مشکلات، همکاری مؤثرتری داشته باشند.

نمایشگاه مهر درخشان ۲ تا پایان فروردین ماه میزبان مجاوران و زائران

نمایشگاه مهر درخشان ۲ با ۴۷ غرفه متعلق به امداد استان بیش از ۳ میلیارد ریال درآمد برای مددجویان به دنبال داشته و ۲۱۰ هزار نفر طی بازه ۸ اسفند تا ۲۰ فروردین از آن بازدید داشته اند.
مدیر کل کمیته امداد حضرت امام ( ره ) از ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی جهت ایجاد مشاغل مستقر در نمایشگاه خبر داد و نیاز سنجی بازار، آشنایی مجریان طرح با بازار و بازاریابی و همچنین حمایت از صنایع دستی را از جمله اهداف حضور مددجویان کارآفرین در این نمایشگاه برشمرد.

گفتنی است نمایشگاه مهر درخشان ۲ در مرکز دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی و با مشارکت بسیج سازندگی راه اندازی شده و با غرفه های متعدد در زمینه سوغات زائر، سنگ های قیمتی و زیورآلات، قالیچه فرش، مصنوعات چوبی، پوشاک ایرانی، شیرینی خانگی و گیاهان دارویی همه روزه میزبان مجاوران و زائران حضرت رضا سلام الله علیه می باشد.
علاقه مندان جهت بازدید می توانند همه روزه و تا پایان فروردین، از پارکینگ شماره یک حرم مطهر( شیرازی ) ستون ۲۸ و یا ورودی باب الجواد، مراجعه نمایند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن