اقتصادی

۶۲۷ فقره جواز تاسیس صنعتی طی چهار ماهه اول سال ۹۸ در خراسان رضوی صادر شد

کد خبر : 22576

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۶۲۷ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۲۷۱۱۷ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷۲۱۶ نفر در استان صادر شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی, محمدرضا مس فروش اظهارداشت: تعداد مجوزهای طرح های صنعتی صادره استان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۲ درصد، سرمایه گذاری ۳۶ درصد و اشتغال ۵۳ درصد رشد را نشان می دهد .
وی افزود: در این مدت، بیشترین سهم سرمایه گذاری در طرح های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش محصولات کانی غیرفلزی بوده است که ۶۷۲۲ میلیارد ریال( ۲۴٫۷ درصد) از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.بیشترین اشتغال نیز در بخش پوشاک و عمل آوری پوست و خز بوده است که با ۲۷۹۰ نفر، ۱۶٫۲ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.
مس فروش تصریح کرد: در حال حاضر خراسان رضوی با ۲۷۳۳ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۲۹۳۵۰۳ میلیارد ریال و اشتغال ۷۶۹۰۳ نفر، از نظر تعداد پس از استانهای یزد، اصفهان، سمنان، مازندران، آذربایجان شرقی رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.
وی اظهارداشت: در مجوزهای صادره طی چهار ماهه اول سال ۹۸، ۷٫۶ درصد تعداد طرح ها ، ۲٫۷ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸٫۶ درصد اشتغال طرح های صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن