ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

حرم رضوی میزبان جشنواره کاروان آفتاب در سال ۲۰۱۷

کد خبر : 4673
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره کاروان آفتاب در سال ۲۰۱۷ در حرم رضوی و در فضایی گسترده برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، سید سعید سرابی در حاشیه نمایشگاه و جشنواره کاروان آفتاب در مشهد اظهار کرد: از اتفاقات خوبی که در دهه کرامت امسال افتاد این بود که ستاد گرامیداشت دهه کرامت به ریاست استاندار خراسان رضوی و با حضور ۴۵ سازمان و نهاد  تشکیل و ۵۸ برنامه و ۳۵ هزار فعالیت برای این ایام طراحی شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کاروان آفتاب که به مدت هفت روز تا روز ولادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت، گفت: ۲۵ استان آثار برگزیده خود در جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا(ع) و در ۲۵ موضوع را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این نمایشگاه معرف فعالیت های دستگاه هایی اجرایی فرهنگی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه المصطفی، نهاد کتابخانه های عمومی، آستان حضرت عبدالعظیم، آستان حضرت شاهچراغ، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، آموزش و پرورش، خبرگزاری ها، نشریات، پارک علم و فناوری، آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان است.

سرابی اجرای نقالی، پرده خوانی، برگزاری مسابقه و کارگاه های تخصصی و رونمایی از کتابها و محصولات فرهنگی جدید دستگاه های اجرایی را از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه برشمرد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شود، دومین جشنواره و نمایشگاه کاروان آفتاب در سطح بین المللی و در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قرار بود این جشنواره در حرم حضرت رضا(ع) برگزار شود، افزود: علی‌رغم همراهی آستان قدس و به علت تقارن با نمایشگاهی دیگر نتوانستیم «جشنواره کاروان آفتاب» را در حرم مطهر رضوی برگزار کنیم اما در سال ۲۰۱۷ که یکی از طرح ها و برنامه‌های «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» همین جشنواره کاروان آفتاب است، این جشنواره در حرم مطهر رضوی و در فضای بزرگتری برگزار می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه و جشنواره کاروان آفتاب تا به مدت هفت روز تا ۲۴ مرداد ماه و سالروز میلاد حضرت رضا (ع) در محل سالن صبا مشهد دایر خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن