شهری

سفری به دنیای ماقبل تاریخ در مشهد

کد خبر : 22511

موزه سفر به دنیای ماقبل تاریخ شامل مجموعه ای ارزشمند از بقایای جانوران روز چهارشنبه در مشهد افتتاح شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: این مجموعه در راستای حمایت از مجموعه‌ داران بخش خصوصی راه اندازی شده و برای اولین بار فسیل‌ های جانوران ماقبل تاریخ موجود در خراسان رضوی به نمایش گذاشته شده است.
نرگس شالچیان افزود: شهرداری اعتباری برای این مجموعه تخصیص نداده اما مکان موزه در اختیار مجموعه داران قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: این موزه ظرفیت ارزشمندی است که به ظرفیت‌ های گردشگری و تفریحی مشهد افزوده شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: با توجه به جمعیت سه میلیون نفری مشهد و سفر سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به این شهر باید علاوه بر فضای زیارتی ظرفیت های گردشگری و تفریحی مشهد را نیز افزایش داد.
احمد نوروزی افزود: این مجموعه علمی فضای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و همچنین افزایش اشتغال کارگران و دانش آموختگان این حوزه است.
طراح و مدیر این موزه نیز گفت: موزه سفر به دنیای ماقبل تاریخ، با هدف آشنایی مردم با سرگذشت نخستین موجودات از بدو آفرینش تاکنون راه اندازی شده که به صورت گنجینه‌ ای ارزشمند از فسیل‌ ها و آثار موجودات زنده درآمده است.
پوریا واعظ نیا افزود: در این مکان می‌ توان آثار جانوران نابود شده‌ مانند دایناسورها را از نزدیک مشاهده کرد و از دلایل انقراض گونه‌ های مختلف جانداران مطلع شد.
وی اظهار داشت: در این موزه چندین مسیر ماجراجویانه پیش‌ بینی شده که با حل مسئله‌ ها می‌توان از لذت یک بازدید اکتشافی و هیجانی بهره برد.

این موزه در زیرگذر بوستان ملت واقع شده و مدت یک هفته برای بازدید عموم رایگان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن