زندگی

مسئولان را چنین دوستانی هرگز مباد!

کد خبر : 29512

نویسنده: سید جلال فیاضی
صبح مشهدمحاکمه علنی اکبر طبری معاون اجرایی دفتر رئیس سابق قوه قضاییه به عنوان گامی مهم در فساد زدایی از دستگاه عدلیه از سوی مردم، صاحب‌نظران و رسانه‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.
طبری که به مرددرسایه قوه قضائیه شهرت یافته است بیش از دو دهه یکی از عناصر قدرتمند دستگاه عدلیه به شمار می‌رفت وگفته می شود آقای رئیسی با توجه به شناختی که طی سالها خدمت درقوه قضائیه داشته در نخستین روزهای تصدی ریاست قوه شخصا دستور رسیدگی به پرونده وی را صادر کرده است .
رسیدگی به اتهامات طبری قطعاً می‌تواند دستاوردهای خوبی برای سالم سازی قوه قضائیه به همراه داشته باشدواقدامی شایسته تقدیر در دوره جدید ریاست قوه است .
اما دفاعیات طبری در دادگاه بیانگر نگرشی است که شاید بسیاری از مقامات وکارگزاران کشور آگاهانه یا ناآگاهانه گرفتارآن باشند.
اودر دفاع ازپرداخت پول توسط یکی از متهمان به وی از دوستی و برادری چندین ساله خود با مشایخ و نجفی سخن به میان آورد و گفت:« رفیق ۳۵ ساله مثل سه برادر بودیم اینکه ۸ تومان است اگر ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم می‌دهد. من از او بخواهم کل لواسان را به نام من کند، می‌کند. بگویم کارخانه به نام من کند می کند »و در پاسخ قاضی که می پرسد: چرا؟ می گوید:« دوستی!آقا شما این جور دوست ندارید ،خوب ندارید من چه کار کنم ؟»و نماینده جوان و شجاع دادستان هم در پاسخ می گوید:« ایشان حرف اصلی را زدند. آقای طبری گفتند ما با هم دوست بودیم، آنها دوست داشتند به من اموال بدهند وبیشتر از این هم میخواستم می‌دادند و درست می فرمایند، آقای طبری محبوب دلهای متهمان اقتصادی بود»اگرچه طبری این سخنان را اتهامی دیگر دانست و همه اتهامات خود را نیز رد کرد .اما سخنان اویک نگرش است که برای همه کارگزاران نظام باید موجب تامل و هشدار باشد .
مقامات کشور دقیقاً از ناحیه همین دوستان و همین نگرش در معرض لغزش هستند .واقعاً صاحبان سرمایه و متهمان اقتصادی صرفاً بر اساس دوستی و بدون هیچ چشمداشتی به صاحبان قدرت پول پرداخت می‌کنند؟البته نگارنده هیچ قضاوتی در مورد اتهامات طبری ندارد و در این زمینه حکم دادگاه وروال قانونی آن نافذ است .اما یک ضرب المثل خراسانی می گوید:«کاسه به جایی رود که باز آید تغار!»تردید نکنید آن که ۸۰۰ میلیارد تومان به یک صاحب منصب می پردازد به کمتر از۸۰۰۰میلیارد تومان در باز پرداخت قانع نیست !کسی که لواسان را به نام مقامی می زند توقع دارد او تهران را به نامش سند بزند! مگر ممکن است میلیارد میلیارد بخشش کردوهیچ توقعی نداشت ؟
این خطر در کمین همه مقامات کشور است ؛از مقامات قضایی که می‌توانند با نفوذ نتایج پرونده های کلان اقتصادی را تغییر دهندو یا حتی همین نماینده جوان ،انقلابی وشجاع دادستان _که در چندین پرونده اقتصادی شجاعانه از حقوق مردم دفاع کرده وخوش درخشیده است _ تا مقامات اجرایی که با امضاهای طلایی ثروت‌های میلیاردی را جابجا می کنند و تا نمایندگان مجلس که با قیام و قعود خود می‌توانند برخی را از فرش به عرش ببرند،همه در معرض لغزش از سوی چنین دوستان برادرنما هستند.
این را به آن ۱۷۵ نماینده ای هم _که برای نخستین بار بر روی صندلی‌های سبز مجلس اصولگرا و انقلابی تکیه زده‌اند_می گویم؛ مقام و منصب آنچنان مقامات وصاحب منصبان راتوجیه گر می کند که حتی در تصور هم نمی گنجد.یقین بدانید اگرکسی برای انتخاب یک نماینده، میلیونی هزینه کرده است اکنون برای باز ستاندن میلیاردی آن دندان تیز کرده است !
فساد اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد،انقلابی و غیر انقلابی برنمی‌تابد. همه مقامات در معرض لغزش به دام چربی شیرین دنیا هستند.
فهرست طویل مفسدان اقتصادی را بنگرید؛هم شعارهای انقلابی برخی ازآنها گوش فلک را کر می کردوتظاهرهای تدین بعضی هایشان انسان را می آزارد،هم ادعاهای اصلاح طلبانه وآزادی خواهانه برخی دیگر از آنها حال آدم را برهم می زند!
این روزها خبرهای نگران کننده ای از اموال ،املاک و برج‌های طبری و آقازاده هایش و نیز پرونده هایی که با اعمال نفوذ وی سرنوشت دیگری پیدا کرده‌اند، منتشر می‌شود.نگارنده هیچ یک از این خبرها را تا قبل از اثبات در محکمه صالح قضایی مبنای تحلیل و قضاوت قرار نمی‌دهد اما انتظار می‌رود دادگاه برای تنویر افکار عمومی حتماً به این ادعاها بپردازد و مردم را در جریان ماوقع قرار دهد.
مقامات و صاحب منصبان در جمهوری اسلامی و آقازاده ها و بستگان آنها زیر ذره‌بین رصد مردم هستندویکی از خطرناکترین بزنگاه های لغزش همین دوستان برادر نما هستند؛مسئولان را چنین دوستانی هرگز مباد!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن