اقتصادی

مشهد میزبان دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران

کد خبر : 22306

مشهد میزبان دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران است.

به گزارش صبح مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر ظهر امروز در نشست خبری دهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی مشهد از روز پنجشنبه هفته جاری در دل نمایشگاه ایران ساخت آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه از ۳ مرداد به مدت ۴ روز برگزار و اقدامات مقدماتی آن از ۴ ماه پیش آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی مشهد ۸۸ غرفه دارد و ۲۵۰ شرکت کننده از ۲۸ استان در آن حضور دارند.

مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: صنایع دستی در هر محیطی می‌تواند ساخته شود و نیاز به فضای زیادی ندارد. ضمن اینکه جزو آیین بومی مردم است و مردم به آن رغبت زیادی دارند.

وی افزود: ۸۴۰۰ نفر هنرمند در رشته صنایع دستی استان فعالند که این در سه ماهه ۹۸ به ۸۶۳۴ مورد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه تنوع و تکثر صنایع دستی در کشور ایران و استان خراسان رضوی بسیار زیاد است؛ به طوری که ۳۶۰ نوع صنایع دستی در شرق کشور و خراسان رضوی تولید می‌شود.

مکرمی‌فر گفت: در سال گذشته ۶۵ میلیون صنایع دستی تولید شده که این میزان تولید توسط جوانان علاقه‌مند به این رشته بوده است.

محمد مطیع؛ معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز در این نشست درباره تفاوت نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته گفت: نمایشگاه امسال یک تفاوت عمده نسبت به سال‌های گذشته دارد؛ امسال چیدمان نمایشگاه متفاوت‌تر است ضمن اینکه هدف ما حفظ و احیای برخی از رشته‌های صنایع دستی همانند رنگرزی و ابریشم است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ما سه نمایشگاه صنایع دستی را برگزار کردیم؛ این در حالی است که در سه ماهه امسال ۱۰ نمایشگاه برگزار شده است. همچنین ۶۵ بازارچه صنایع دستی و یک نمایشگاه خارجی نیز برگزار شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: ورود جدی به استانداردسازی صنایع دستی داشته‌ایم و تاکنون ۶ مورد شناسایی شده و درباره دو مورد عقیق و حکاکی روی سنگ اقداماتی در راستای استانداردسازی انجام شده است.۱۲ فروشگاه در بحث برندسازی در مشهد وجود دارد که مهر اصالت را دریافت کرده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن