اقتصادی

معاون وزیر صمت در نشست تنظیم بازار استان خبر داد:

سهمیه ویژه روغن و شکر در راه خراسان رضوی

کد خبر : 40435

نشست کارگروه تنظیم بازار استان به ریاست استاندار و با حضور معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و طی این جلسه اعلام شد که سهمیه ویژه ای از روغن و شکر به استان اختصاص می یابد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در حاشیه این نشست با اشاره به مصوبات کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اظهار کرد: اقدامات و کارهایی را که در ایام پایانی سال گذشته و ماه مبارک رمضان امسال در خصوص موضوع تنظیم بازار استان صورت گرفته بود ، بررسی کردیم .

عباس قبادی با بیان این که تنظیم بازار خراسان رضوی در بیشتر کالاها به خوبی انجام شده بود، افزود: خوشبختانه شرایط بسیار خوبی بر استان حاکم است و تصمیماتی هم در این جلسه گرفته شد. برخی از واحدهای صنعتی نیازهایی در خصوص روغن و شکر خام و شکر سفید داشتند که تصمیماتی گرفته و بنا شد سهمیه ویژه‌‌ای به استان داده شود تا واحدهای صنعتی و صنفی استان با توان و قدرت بیشتری کار خود را انجام دهند. وی ادامه داد: در بحث ذخیره‌سازی بعضی از کالاها مثل گوشت مرغ و گوشت قرمز تصمیم گرفته شد تا از محل موجودی دام استان این کار انجام شود.

همچنین با توجه به گزارش وضعیت مازاد تولید تخم مرغ استان قرار بر این شد تا بعد از تنظیم بازار استان بخشی از این تخم مرغ توسط پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره و بخشی هم به عنوان کالای صادراتی به کشورهای هدف صادر شود که بنا شد اختیار در این زمینه به استان تفویض شود. معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تاکید کرد: بعضی از مصوباتی را که در استان خراسان رضوی به تصویب رسید باید در کارگروه تنظیم بازار کشور تصویب کنیم که ان‌شاءا… این اقدام صورت خواهد گرفت.

همچنین محمدصادق معتمدیان در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با قدردانی از اقدامات اعضای ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: با انسجام و همدلی بین اعضا بنا بر این بود که آرامش در بازار ایجاد شود. بحث مرغ مشکل کشوری بود، خوشبختانه خراسان رضوی مشکلات کمتری در این حوزه نسبت به دیگر استان‌ها داشت و بدین منظور از تلاش‌های دستگاه‌های اقتصادی، دستگاه قضایی و بخش خصوصی که فعالانه در این زمینه کمک کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم. وی با اشاره به این که تلاش کردیم با همدلی میان اعضای ستاد تنظیم بازار نگرانی جدی در استان نداشته باشیم، گفت: به نظر می‌رسد نسبت به وضعیت استان‌ها، یک‌سری اختیارات ویژه باید تفویض شود تا در شرایط خاص تصمیم لازم گرفته شود.

معتمدیان با بیان این که خراسان رضوی به ‌رغم محدودیت‌های کرونایی همچنان زائرپذیر است، تاکید کرد: این استان دارای مرزهای طولانی و دروازه ورودی به کشورهای آسیای میانه است، لذا نیازمندیم مکانیزمی شکل بگیرد تا از ظرفیت استان‌هایی مثل خراسان رضوی در شرایط اضطراری برای کل کشور استفاده شود. استاندار تصریح کرد: خراسان رضوی در بحث واردات و صادرات ظرفیت‌هایی دارد که هنوز به فعلیت نرسیده است، آمادگی داریم در این زمینه دقیق‌تر ورود و نیاز استان و کشور را تامین کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن