اسلاید شواقتصادی

بازار خودرو هرروز گران تر از دیروز!

کد خبر : 43001

به رغم این که بازار خودرو در رکود بزرگی به سر می برد اما از چندروز پیش شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها هستیم؛ علت چیست؟

صبح مشهد– بازار خودرو انگار قرار نیست از تب و تاب بیفتد. بازار خودرو طی دو روز اخیر، شاهد افزایش قیمت‌ها در انواع محصولات داخلی بوده است.
به اعتقاد فروشندگان خودرو با وجود تمام صحبت‌ها مبنی بر افزایش عرضه خودرو در بازار این موضوع محقق نشده و کاهش عرضه خودروهای صفر عاملی شده تا قیمت‌ها در بازار روند افزایشی داشته باشند. فعالان بازار کمبود عرضه خودروی صفر در بازار را مهم ترین عامل افزایش قیمت‌ها می‌دانند چرا که نرخ دلار این هفته نسبت به هفته گذشته شاهد جهش قیمتی نبود و سایر مولفه‌ها نیز تغییراتی بر بازار خودرو به وجود نیاورده‌اند.
به نظر می رسد هم اکنون مهم ترین مقصر افزایش قیمت ها شرکت‌های خودروساز هستند چراکه مشکلات آن ها در تکمیل خودروهای ناقص و تاخیر در عرضه خودرو عاملی شده تا بازار با کمبود خودروی صفر روبه رو باشد.

پراید از ۱۶۰ میلیون هم گذشت!
روز گذشته پراید ۱۱۱ با رشد ۲ میلیون تومانی با قیمت ۱۵۶ تومان، تیبا۲ با رشد یک میلیون تومانی با قیمت ۱۶۳ میلیون تومان، تیبا صندوقدار با رشد یک میلیون تومانی با قیمت ۱۵۱ میلیون تومان، کوئیک دنده ای ۱۷۴ میلیون تومان، کوئیک اتوماتیک پلاس ۲۳۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با رشد ۱ میلیون تومانی با قیمت ۱۳۳ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت سمند ال ایکس با رشد ۲ میلیون تومانی با قیمت ۲۴۷ میلیون تومان، سمند ای اف سون با رشد ۲ میلیون تومانی با قیمت ۲۵۶ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با رشد۱ میلیون تومانی ۲۳۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. در بازار دیروز خودرو، پژو پارس نیز شاهد افزایش قیمت بود.افزایش قیمت خودرو در حالی است که هیچ دلیل مشخصی مانند افزایش نرخ ارز و… برای افزایش قیمت خودرو در بازه کنونی وجود ندارد، البته مواردی مانند به تاخیر افتادن مذاکرات می‌تواند اثر داشته باشد. با این‌که قیمت خودرو درحال افزایش است اما تحرک و معامله‌ای در بازار وجود ندارد. عده‌ای هم به علت حفظ ارزش پول خود به خرید در بازار خودرو اقدام می‌کنند. در عین حال ۳ روز پیش وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در ماه‌های آینده گفت: موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید.  هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی شده است و در همین زمینه مقرراتی هم برای آن آماده کرده‌‌ایم.

افزایش تا ۱۰ میلیونی برخی خودروها طی ۱۰ روز!
بررسی قیمت خودروها به فاصله ۱۲ روز یعنی در مقایسه با اول آبان ۱۴۰۰ حکایت از افزایش تا ۱۰ میلیونی بعضی از خودروها دارد! مثلا دنا پلاس اتوماتیک در اول آبان ۱۴۰۰ با قیمت ۴۵۷ میلیون خرید و فروش می شد اما روز گذشته ۴۶۵ میلیون تومان بود. پژو ۴۰۵ هم که اول آبان ۲۶۳ میلیون بود روز گذشته به قیمت ۲۷۵ میلیون خرید و فروش می شد. همچنین پراید١۵١میلیونی روز گذشته به ۱۶۲ میلیون تومان رسید و خبرساز شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن