اخبار مهمدانش و فناوری

آموزش های فنی باید در صدر اولویت های برنامه ریزی کشور باشد

کد خبر : 22102

رئیس هیئت امنا مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای گفت: آموزش های فنی و حرفه ای باید در صدر اولویت های برنامه ریزی کشور باشد و رسانه در این خصوص نقش اساسی و پررنگی دارد.
به گزارش صبح مشهد، محمود حمیدی روز چهارشنبه در نشست خبری که با موضوع «مهارت آموزی در جهت پیشگیری از بیکاری و معضلات ناشی از آن» در تالار جلسات این مجمع برگزار شد، اظهار کرد: قدرت قلم مطبوعات و توانمندی آن می تواند بیشترین بهره دهی را برای پیشرفت کشور در جهت توسعه نیروی ماهر و توانمند داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر کشور افزود: برای بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان سخت است که ببینند کشور ایران در کنار منابع غنی خود بتواند از نظر صنعت نیز به خودکفایی برسد و تشکل قوی داشته باشد.
رئیس هیئت امنا مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای با بیان اینکه صنعت قوی نیاز به آموزش های فنی و حرفه ای مطلوبی دارد که متناسب با نیازهای روز و رقابت های جهانی باشد، ادامه داد: تمامی کشورهای جهان درصد مشخصی را برای تربیت نیروهای مهارتی و فنی خود تعیین کرده اند به صورت مثال کشور آلمان ۶۰ درصد نیروی فنی و ۴۰ درصد نیروی تئوریک تولید می کند، در حالیکه درصد نیروهای فنی در کشور ما حدود ۴۰ درصد است.
وی اضافه کرد: خیرین به شیوه های مختلف می توانند به رشد و ارتقای یک جامعه کمک کنند، خیرانی که در این مجمع کنار یکدیگر جمع شدند به دنبال بروزرسانی آموزش های فنی و حرفه ای هستند.
حمیدی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید ابتدا نیازسنجی در حوزه های آموزشی صورت بگیرد و دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای ما با توجه به ظرفیت های هر استان جانمایی شوند به این صورت که به طور مثال بخش های صنعتی در استان ها صنعتی فعال شوند تا نیروی کار بومی آن منطقه نیز تامین شود.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ممکلت علاوه بر مغز دانا به دستان ماهر نیز نیاز دارد» ابراز کرد: هدایت و کمک مطبوعات می تواند مسئولان را وادار کند تا به این مسئله توجه کنند و با آگاهی افراد جامعه مطالبه گری در این خصوص را افزایش دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن