اجتماعیاخبار مهم

پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش پیوست

کد خبر : 22092

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر عج نیروی زمینی ارتش گفت؛ به منظور تقویت یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش ۳ فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد و با ورود این پرنده ها آرایش جدید عملیات پهپادی در نیرو را شاهد خواهیم بود.

به گزارش صبح مشهد، امیر سرتیپ دوم حسن نژاد گفت: گروه پهپاد حضرت ولی عصر عج نزاجا با تغییر رویکرد این نیرو از عملیات های پدافندی به آفندی در مناطق تحت مسئولیت به ویژه در منطقه شمال شرق کشور و بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حفظه الله تعالی مبنی بر تقویت سامانه پهپادی در مناطق مرزی با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، صنایع داخلی و صنعت هوایی قدس در یک اقدام کاملا بومی پرنده های بدون سرنشین مهاجر ۶ را به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش ملحق کرد .

وی با بیان اینکه ماموریت های پرنده های مهاجر ۶ انهدام هدف های از پیش تعیین شده است ، گفت ؛ ماموریت های اصلی این پرنده ها انهدام اهداف، با قدرت و دقت بالا بوده و همچنین همزمان شناسایی و مراقبت از مناطق تحت کنترل نیروی زمینی ارتش است .

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر عج نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد ؛با ورود پرنده های بدون سرنشین مهاجر ۶ مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپاد ها در سطح نیروی زمینی ارتش شکل خواهد گرفت و آمادگی رزمی این نیرو در حوزه پهپادی به شکل فزاینده ای افزایش می یابد .

امیر سرتیپ دوم حسن نژاد تاکید کرد ؛با الحاق و توانمند سازی این نوع پرنده ها ، هر گونه تهدیدی در مرزهای جمهوری اسلامی و در آن سوی مرزها قبل از شکل گیری شناسایی ، رهگیری و منهدم خواهد شد .

وی ویژگی های پهپاد مهاجر۶ را بسیار مهم خواند و تسریع کرد ؛برد بالا ، سقف پروازی قابل ملاحظه ، مداومت پروازی ۲۴ ساعته با بکار گیری پرنده های مشابه ، قدرت حمل گلوله های با دقت بالا و نقطه زن در روز و شب ، قدرت تحمل در شرایط جوی مختلف و بکارگیری آسان در زمین های مختلف از جمله ویژگی های این پرنده است .

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر عج افزود ؛از دیگر خصوصیت های این پرنده ها بهره برداری از دوربین های با دقت بالا دید در شب است که می تواند در عملیات های شبانه بصورت کاملا موفق عمل کند .
امیر سرتیپ دوم حسن نژاد در پایان گفت ؛پرنده های مهاجر ۶ دارای سامانه فتوگرامتری در زمین های ذو عارضه و غیر قابل عبور یا دارای قابلیت های سه بعدی نیز هستند .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن