دانش و فناوری

هدر رفت نیروی انسانی یکی از دردناک‌ترین آسیب های اجتماعی جامعه است

کد خبر : 22089

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروز جامعه ما را تهدید می کند هدر رفت نیروی انسانی است که به دنبال آن جمعیت بیکار و بی مهارت امروز شکل گرفته است.
به گزارش صبح مشهد، منصوره شریف الحسینی روز چهارشنبه در نشست خبری که با موضوع ((مهارت آموزی در جهت پیشگیری از بیکاری و معضلات ناشی از آن )) در سالن اجتماعات این مجمع برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های بسیار مهمی که امروز کشور ما را تهدید می کند، هدر رفت نیروی انسانی است که به دنبال موضوع بی مهارتی و بیکاری شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه هدر رفت نیروی انسانی یکی از دردناک ترین اتفاقاتی است که امکان دارد برای یک جامعه رخ بدهد، افزود: این رویداد موجب می شود تا افراد دغدغه مندی که برای اعتلا، حفظ، استقلال و ماندگاری کشور خود اهمیت قائل هستند، دست به اقدامات ضروری بزنند، البته این افراد می توانند از اقشار و صنوف مختلف جامعه باشند.
مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای ادامه داد: این مجمع چندین سال است که پس از تحقیقنیروی، پژوهش و آمایش های بسیاری که انجام داده به این نتیجه رسیده است که باید موضوع پیشگیری از هدر رفت نیروی انسانی به صورت تشکیلاتی و سازمان یافته پیگیری و رفع شود.
وی با بیان اینکه بیکاری و معضلات ناشی از آن تاکنون صدمات جبران ناپذیری برای جامعه رقم زده است، تاکید کرد: شاید یکی از دلایل آن بی مهارتی نیروی جوان کشور باشد که نتیجه قرار گرفتن دانش آموزان و دانشجویان ما در رشته های تحصیلی است که هیچ علاقه و استعدادی در آن ندارند؛ این امر در ادامه منجر به بی انگیزه گی و افسرده شدن این نیرو می شود.
شریف الحسینی خاطر نشان کرد: در همین راستا امروز دور هم جمع شدیم تا این حساسیت ویژه را که منجر به افسرده و بی انگیزه شدن نسل جوان و مشکلات ناشی از آن شده است را به بحث و تبادل نظر بگذاریم.
وی گفت: مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای از جمله معدود نهادهایی است که تمام دست اندرکاران آن از نیروهای دولتی، خیران و اندیشمندان کارآفرین حوزه صنعت هستند و با این هدف پای کار آمدند تا بتوانند در هر بخشی و با هر توانی که دارند در جهت رفع این آسیب های اجتماعی گامی موثر و مفید بردارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن