شهری

آسایشگاه جانبازان در مشهد به بهره برداری رسید

کد خبر : 21994

آسایشگاه ویژه جانبازان روز یکشنبه همزمان با سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) با حضور رئیس بنیاد شهید کشور در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، رئیس بنیاد شهید در این مراسم گفت: در حال حاضر ۹ هزار جانباز قطع نخاع در کشور وجود دارد که باید در راستای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.
حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی افزود: مدیون شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده هایشان هستیم و باید قدردان ایثارگریهای آنها باشیم.
وی اظهار داشت: بهره برداری از مجموعه جدید آسایشگاه توانبخشی جانبازان قطع نخاع در مشهد اقدام قابل تقدیر است.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: تاکنون نتوانسته ایم دین خود را به شهدا، جانبازان و آزادگان ادا کنیم.
محمد رضا کلائی افزود: احداث این آسایشگاه و چندین برابر این اقدامات نمی تواند بخشی از ایثارگری جانبازان را جبران کند، تلاش بسیاری نیاز است تا بتوانیم بخشی از دِین خود را به آنان ادا کنیم.
وی اظهار داشت: امنیت و آرامش حاکم بر کشور مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان است.
رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: همه مدیون ایثارگری و جانفشانی جانبازان هستیم و باید هر اقدامی را که در توان داریم برای جانبازان انجام دهیم.
محمد حسین ودیعی افزود: عملیات اجرایی آسایشگاه جانبازان از پنج سال قبل آغاز شده اما نیمه تمام ماند بود که مدتی پس از آغاز به کار شورای پنجم با تخصیص ۴۶ میلیارد ریال این پروژه با تلاش های شهرداری مشهد تکمیل شد.
وی اظهار داشت: این مجموعه در راستای تسهیل نیازهای درمانی و اقامتی جانبازان قطع نخاع احداث شده و در ساخت این مجموعه سعی شده بهترین امکانات، تاسیسات و تجهیزات بکار گرفته شود.
وی با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهرنشینی گفت: این منشور سند مترقی است که یکی از محورهای آن تکریم ارزش های ایثار و ایثارگری است و به عنوان یکی از رسالت های مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است.
خلیل الله کاظمی، سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد نیز گفت: این مجموعه با زیربنای حدود هزار و ۲۰۰ مترمربع و با توجه به نیازهای جانبازان قطع نخاع از قبیل استخر درمانی، مجموعه استحمام، اتاق استراحت، فیزیوتراپی و داروخانه با هزینه ۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
بیش از ۴۸ هزار نفر جانباز در خراسان رضوی وجود دارد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن