اقتصادیدانش و فناوریزندگی

این لیست را همیشه گوشه‌ ذهن داشته باشید

تا سال ۱۴۰۰ پردرآمد‌ترین شغل‌ها در ایران کدام خواهند بود؟

کد خبر : 21985

این سؤال که ما چه شغلی را انتخاب کنیم و وارد چه صنعتی شویم؟
همیشه ذهن ما را به خودش مشغول می‌کند، همه مردم بخصوص در ایران با وضعیت اقتصادی پیش رو به دنبال آن هستند که شغلی پر درآمد و نسبتاً راحت را داشته باشند تا بتوانند هزینه زندگی خود و خانواده‌شان را تأمین کنند.

شغل‌های پول‌ساز نیز بر اساس تغییر زمان مدام در حال عوض شدن هستند.
۱۰ سال پیش در ایران بساز و بفروش‌ها بیشترین درآمد را داشتند، اما امروزه آن‌قدر بازار ساختمان خراب شده که این شغل حدوداً نابود شده است.

ما با تحلیل و بررسی شرایط جامعه ایران و بازارهای جهانی می‌خواهیم شغل‌های را به شما معرفی کنیم که از آینده کاری خوبی برخوردار خواهند بود و چشم انداز آن‌ها روشن است؛ اما قبل از این باید بگوییم که فاکتورهای دیگری نیز در رابطه با موفقیت در یک شغل وجود دارند.

مثلاً شاید شغلی خوب در یکی از استان‌های کشور نتیجه ندهد و در یکی دیگر موفق باشد، یا اینکه نحوه انجام آن شغل نیز بسیار مهم است. اما اگر بخواهیم از فاکتورهای نوع اجرا فعلاً صرف نظر کنید و تمرکزمان را روی نوع شغل بگذاریم می‌توانید یکی از شغل‌های زیر را با توجه به علاقه و مهارت خود برای آینده مورد برسی قرار دهید و انتخاب کنید.

با توجه به وضعیت حرکت جهانی به سمت زندگی‌های مبتنی بر اینترنت و استعدادی که در کشور ما وجود دارد و همچنین پایین بودن هزینه راه‌اندازی این‌گونه شغل‌ها، شما اگر استعداد این کار را دارید می‌توانید وارد یکی از شغل‌های این مجموعه شوید.

از مزایایی این نوع شغل‌ها این است که شما در شروع فقط به دانش و چند سیستم کامپیوتری احتیاج دارید به طوری که سرمایه گذاری آن حتی از راه اندازی یک فلافل فروشی نیز کمتر است.

برنامه‌نویسی: برنامه نویسان نرم افزار بخصوص برنامه‌نویسی برای اپلیکیش و بازی‌های موبایل آینده فوق‌العاده روشنی پیش چشم آن‌هاست. شما در این بخش می‌توانید به ساخت اپ های خوب برای بازار داخلی و حتی خارجی بپردازید و از درآمد بالایی برخوردار شوید.

راه‌اندازی وبسایت: کسب و کار مبتنی بر سایت خود را راه اندازی کنید، وبسایت ها نیز در کشور ما به شدت در حال توسعه هستند، سایت شما می‌تواند آموزشی، خبری، فروشگاهی یا غیره… باشد که راه اندازی آن نیز با سرمایه‌های بسیار کم ممکن است.

اگر بتوانید یک تیم علاقه‌مند نیز جمع کنید می‌تواند با حداقل سرمایه این سایت را راه بی اندازید. برای نمونه سایت‌های مانند مامان پز، دیجی کالا، زومیت، کجارو و…. از نمونه‌هایی هستند که در این کار به خوبی درخشیده‌اند.

ایجاد اپلیکیشن: شما می‌توانید یک کسب و کار را روی اپلیکیشن ببرید، مانند همین اسنپ، دیوار یا هر چیز دیگری که امروزه به صورت سنتی انجام می‌شود و شما فرصت آن را دارید که یک مدل جدید آن را پیاده کنید.

کارهای بسیار دیگری مانند نویسندگی، مترجمی، طراح سایت، طراح گرافیک و هزاران شغل دیگر وجود دارد که می‌تواند از طریق اینترنت به دیگران خدمت رسانی کند و درآمد خوبی را کسب کند.

۲ » شغل‌های حوزه‌ی علوم‌پزشکی
اگر شما اهل درس خواندن هستید، می‌توانید شغل‌های پزشکی را انتخاب کنید، امروزه متأسفانه فاصله درآمد پزشکان ایرانی با سایر شهروندان بسیار زیاد است و شما می‌توانید از این فرصت برای ورود به این شغل‌ها استفاده کنید.

شغل‌هایی که به شاخه پزشکی مرتبط می‌شود می‌تواند از جمله دکتر جراح، دندان پزشک، پرستار، دکتر متخصص و …. باشد.

شغل‌های رده پزشکی به خاطر خدماتی بودن همیشه نیاز به نیروی کار دارند و کمتر کسی است که این مسیر را خوب طی کند و موفق نشود. درآمد بسیار بالایی پزشکان از دیگر مواردی است که شما باید در انتخاب این گونه شغل‌ها در نظر بگیرید.

در ضمن شغل‌های مجموعه پزشکی جز مورد نیاز ترین شغل‌های جهان معرفی شده‌اند.

یک کار آسان‌تر در این زمینه که کمتر مردم آن را می‌شناسند پرستاری از سالمندان است که تخصص آن‌چنانی نمی‌خواهد، گفته می‌شود هر ساله نیاز به پرستارانی که از افراد مسن در خانه‌هایشان پرستاری کنند در ایران ۵ برابر می‌شود و این می‌تواند یک هدف برای کسی باشد که نمی‌تواند درس زیادی بخواند، اما با یادگیری شرایط احیای بیمار، مراقبت و تزریق آمپول‌ها می‌تواند یک پرستار خانگی خوب با درآمد بالا باشد.

۳ » کشاورزی و دامپروی نوین در ایران
در گذشته کشاورزی در ایران زحمت‌های فراوانی داشت و روستاییان به صورت سنتی و خانوادگی این کار را انجام می‌دادند، این سبک کشاورزی به خاطر سختی زیاد و بهره‌وری کم آرش چندانی نداشت و همین امر سبب کوچ روستایان به شهر برای پیدا کردن شغل‌های بهتر شد.

اما امروزه داستان متفاوت شده است، با پیشرفت تکنولوژی، افزایش جمعیت و روش‌های نوین، کشاورزی به یک شغل مهم در سراسر جهان تبدیل شده است و ایران نیز به خاطر داشتن زمین‌های فراوان می‌تواند محل مناسبی برای کشاورزی پیشرفته باشد.

اگر کسی به رشته کشاورزی علاقه دارد می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش و استفاده از علوم جدید در جهان ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای در این شغل ایجاد کند. تنها مشکل کشاورزی در ایران کم بود آب و خشکسالی است که آن هم با بکارگیری و مدیریت شیوه‌های نوین آبیاری قابل حل است.

برای مثال شما نگاهی به آمار مصرف مرغ در ایران بی اندازید، تولید مرغ یکی از آن دسته شغل‌های زیر مجموعه کشاورزی است که این روزها هرچقدر که تولید شود بازار فروش آن وجود دارد.

۴ » صنعت گردشگری ایران را فراموش نکنید
یکی از شغل‌هایی که در گذشته خیلی کم مورد توجه عموم قرار داشت صنعت گردشگری بود بخصوص در بخش بوم‌گردی بود. چیزی که باعث شده تا نام گردشگری در فهرست ما جای بگیرید ویژگی‌های موجود در آن در اثر حاضر است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم

ایران خوشبختانه دارای یکی از فراوان‌ترین مکان‌های گردشگری جهان است، از طرفی مردم جهان دیگر دوستدارند که حتماً در هتل‌های چند ستاره اقامت کنند و توجهی ویژه‌ای به بوم گردی دارند که شرایط این نیز در ایران فراهم است.

از طرفی گشایشی که برجام در روابط با جهان به وجود آورد، نوسازی ناوگان هوایی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا نگاه‌ها به ایران تغییر کند و گردشگران میل ورود به کشور ما را داشته باشند.

اما نکته‌ای که می‌تواند شما را پولدار کند تفاوت قیمت ریال و دلار است. هرچقدر که قیمت دلار بالاتر برود برای شمایی که گردشگر خارجی وارد کشور می‌کنید شرایط بهتر خواهد بود.

۵ » غذای ایرانی هر روز محبوب‌تر دیروز
صنعت غذا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کاری جهان است. ایرانیان نیز به فرهنگ غذایی اهمیت زیادی می‌دهند چیزی که باعث شده تا صنعت غذا در آینده ایران قابل رشد باشد تغییر فرهنگ خوردن غذا است.

درواقع ایرانیان برای خوردن غذا کم کم در حال بیرون آمدن از خانه هستند و سعی می‌کنند وعده‌های بیشتری را در بیرون از منزل و رستوران‌ها بگذرانند.

یکی از دلایل آن شاغل شدن والدین و آپارتمانی شدن خانه‌هاست که فرصت و شرایط آشپزی را سخت‌تر کرده است. شما با یک برنامه خوب می‌توانید در این صنعت فعالیت خود را شروع کنید و مطمئن باشید که آینده آن روشن است مگر اینکه خودتان در عملی کرده ایده‌تان اشتباه کنید
۶ » بازارهای مالی جدید را دست کم نگیرید
درگذشته مردم ایران شناخت آن‌چنانی از بازارهای مالی نداشتند. در واقع آن‌ها راحت پول خود را در بانک می‌گذاشتند و درصد بالایی سود می‌گرفتند.

اما امروزه بانک‌ها در حال کاهش سود خود هستند و در ۱۰ سال آینده سود پرداختی آن‌ها زیر ۵% خواهد رسید. از همین رو کسانی که علاقه به کار کردن با سرمایه نقدی دارند باید وارد بازارهای مالی بورس شوند.

بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس سکه و ارز آینده روشنی را داشته است. در همین ۵ سال گذشته بورس ایران رشد بالا ۲۰۰% را تجربه کرده که از دید عموم مردم مخفی مانده است. عموماً بورس‌ها در تمام جهان محلی برای ثروتمند شدن هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن