استانی

سوابق درخشان معتمدیان می تواند لوکوموتیو توسعه را بر ریل پیشرفت استان خراسان رضوی سریع تر براند

کد خبر : 33752

یادداشت: دکتر سید سعید احمدی زاده- رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی

وی را در خراسان جنوبی مردی از جنس مردم می شناسند یکبار دیگر در مرداد ماه که صحبت ایشان برای استانداری خوزستان مطرح شد مردم و اقشار مختلف که به ندرت در نظام مدیریتی کشور تلاش برای نگهداری یک مدیر از سوی مردم صورت می پذیرد با تجمعات وطومارها و درخواستهای زیاد خواستار ماندن ایشان در استان خراسان جنوبی شدند.
نیروی بسیار پرکار جهادی و باخلوص که کارنامه موفقی در چند برابر کردن اعتبارات منطقه محروم خراسان جنوبی را داشته است. وی از همه ظرفیتها و جناحهای سیاسی برای توسعه استان استفاده برد و با اتحاد همگان توسعه زیر ساختهای اساسی در استان خراسان جنوبی را رقم زد.پیگیری و تصویب اعتبار ابر پروژه راه آهن شرق، پیگیری انتقال آب، دوبانده سازی جاده ها و اولین طرح سند سازگاری با شرایط کم ابی، کسب درآمد چندبرابری سوخت برای مرزنشینان و فعال سازی بازارچه های مرزی و ارتباط مستقیم با بالاترین مقامات افغانستان و بکارگیری معینهای بزرگ اقتصادی مثل بنیاد مسکن، بنیاد برکت کمیته امداد امام برای توسعه ۴ شهرستان محروم که طول زمان ایجاد زیرساختها را از ۱۲ سال به ۲ سال کاهش میداد و ساخت ۱۰ هزار واحد روستایی و اقدام برای تهیه ۱۰ هزار پنل خورشیدی برای روستاییان باعث مهاجرت معکوس روستاییان از شهر ها به روستاها شد و پروژه نهضت ۱۰۰۰ هکتار گلخانه باعث جدب سرمایه گذاران در بخش کشاورزی شد و نرخ بیکاری به پایین ترین میزان در این استان در کشور در دوسال اخیر رسید و به گزارش دفتر اقتصادی پژوهشهای مجلس استان خراسان جنوبی به عنوان امن ترین نقطه کشور برای سرمایه گذاری معرفی شد‌.
مدیریت میدانی و ارتباط مستقیم و پیوسته ایشان با مردم و خصوصا مردم محروم از خصوصیات فردی ایشان بر شمرده می شود. خراسان رضوی با وجود منابع عظیم انسانی و طبیعی و معدنی و صنعتی هنوز توسعه ای در خور نداشته و مشکلات بسیاری مثل حاشیه نشینی، اشتغال و تامین آب و بازار عظیم محصولات چینی بجای محصولات داخلی، عدم ساماندهی و رفاه زائرین و مجاورین حضرت امام رضا(ع) مطابق نام بزرگ خود به مانند شهرهای مکه و مدینه رنج می برد امید است با توجه به سوابق خوب ایشان و اتحاد و همدلی همه گروهها و اقشار و همراهی نمایندگان محترم و تحت عنایات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا استان منثصب به ایشان و نیز خاصه شهر مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام به جایگاه خود برسد و ان شاءالله لوکوموتیو توسعه استان سریع تر بر ریل پیشرفت به اعداف خود برسد.

پی نوشت صبح مشهد:

گفتنی است محمد صادق معتمدیان متولد کرمانشاه دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه ارومیه است.
معتمدیان قبل از انتخاب به عنوان استاندار خراسان رضوی، استانداری خراسان جنوبی و سابقه خدمت در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و ستاد دستگاه های اجرایی در تهران را در کارنامه خود دارد.
معتمدیان در مدت ۲۲ ماه تصدی خود در استانداری خراسان جنوبی با بررسی میدانی مشکلات، نیازها و شنیدن درخواست های مردمی قطار توسعه خراسان جنوبی را ریل گذاری کرد و با حضور مدیران ارشد نظام و مسئولان دولتی در اولین گام اعتبارات خراسان جنوبی را افزایش داد. معتمدیان با تقویت زیر ساخت های خراسان جنوبی و هموار کردن بخش ها و طیف های مختلف استان و منسجم کردن آن ها معنای واقعی امید به زندگی را برای مردم خراسان جنوبی به ویژه روستاییان و مرزنشینان زنده و مهاجرت معکوس ایجاد کرد.
کسب رتبه نخست بیکاری در پنج فصل پیاپی، زدودن محرومیت از چهره چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی با همراهی دستگاه های خدمت رسان، انقلاب مسکنی با ساخت بیش از ۲۸۰۰۰ واحد مسکونی، نهضت گلخانه ای و گاز رسانی، توسعه راه های استان و اجرائی شدن آرزوی ۲۰ ساله مردم خراسان جنوبی با کسب اعتبار از صندوق توسعه ارزی کشور برای راه آهن بیرجند گوشه ای از اقدامات محمد صادق معتمدیان در خراسان جنوبی است که محبوبیت خاصی نزد مردم این استان پیدا کرده است.
سوابق درخشان و خدمات ماندگار معتمدیان در خراسان جنوبی همراه با عملیاتی بودن وی قطعاً به توسعه خراسان رضوی که دارای ظرفیت های عظیم و البته خاص از قبیل وجود بارگاه رضوی و پایتخت معنوی ایران، هم مرزی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان، قطب کشاورزی و یکی از قطب های صنعتی کشور است کمک خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن