اخبار مهمشهری

با تلاش نیروهای کلانتری شفا

سارقان کامپیوترهای ماشین ( ECU ) در مشهد دستگیر شدند

کد خبر : 21425

موتورسوارانی که کامپیوتر (ECU) خودروهای پارک شده را به سرقت می بردند با تلاش شبانه روزی نیروهای کلانتری شفای مشهد در چنگ قانون گرفتار شدند.

به گزارش خراسان، در پی افزایش سرقت کامپیوتر خودرو در مناطق مختلف مشهد، تلاش نیروهای انتظامی برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها آغاز شد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و جو روانی ایجاد شده در شهر، گروه‌های زبده ای از نیروهای تجسس با دستور فرمانده انتظامی مشهد وارد عمل شدند تا به بررسی دقیق موضوع بپردازند.
در همین حال گروه مشترکی از نیروهای گشت نامحسوس، تجسس و اطلاعات کلانتری شفای مشهد با نظارت و فرماندهی مستقیم سرهنگ نوروزی (رئیس کلانتری شفا) تشکیل شد و آنان به رصدهای اطلاعاتی پرداختند. چرا که تجزیه وتحلیل کارشناسی و محیط های جغرافیایی جرایم بیانگر آن بود که تعدادی از سرقت های مذکور در حوزه استحفاظی این کلانتری و در اوایل بامداد رخ داده است. به گزارش خراسان، بررسی های میدانی و اظهارات مال باختگان حاکی از آن بود که سرقت های مذکور توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت در حالی رخ می دهد که آنان طی چند ساعت، به چندین خودرو در خیابان های مختلف دستبرد می زنند!
بنابراین نیروهای گشت غیرمحسوس تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند. در حالی که بررسی های میدانی ادامه داشت، بامداد روز جمعه گذشته، ماموران کلانتری شفا به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد موتورسوارانی هنگام سرقت کامپیوتر یک دستگاه خودروی وانت، توسط شهروندان مورد تعقیب قرار گرفته اند. در پی دریافت این خبر بلافاصله ماموران انتظامی عازم خیابان شفا شدند و با محاصره اطراف محل فرار موتورسواران، آنان را زمین گیر کردند اما متاسفانه یکی از سرنشینان موتورسیکلت با استفاده از تاریکی شب گریخت و متهم ۴۲ ساله در چنگ قانون گرفتار شد. این متهم که سابقه سرقت دارد و به مصرف مواد مخدر نیز مبتلاست درحالی به کلانتری انتقال یافت که در بازرسی از کوله پشتی همراه وی پنج دستگاه کامپیوتر خودرو کشف و ضبط شد. وی در بازجویی هایی که با دستور قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) صورت گرفت اعتراف کرد با همدستی جوانی به نام «م-ح» که اهل یکی از شهرهای استان مرکزی است به مغز خودروهای پارک شده(کامپیوتر) دستبرد می زدند. بنابراین گزارش تاکنون ۱۵ تن از مال باختگان این متهم را شناسایی کرده اند. تحقیقات بیشتر درباره شناسایی همدستان احتمالی و مالخران اموال سرقتی ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن