اقتصادی

رونمایی از پوستر”خط وصل”با و محوریت آب در آبفای خراسان رضوی

کد خبر : 21107

این سریال که توسط گروه فیلم و سریال شبکه سیمای خراسان رضوی وبا محوریت آب و مشارکت شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان در هشت قسمت ۴۵دقیقه ای تهیه شده است ضمن بیان مفاهیم آب ، به طورغیر مستقیم فرهنگ مصرف بهینه آب را به مخاطب منتقل کرده و آموزش می دهد.
به گزارش صبح مشهد، در مراسم رونمایی از این پوسترسریال که به میزبانی آبفای خراسان رضوی و در اولین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق برگزار شد مدیرعامل این شرکت با استناد به آیه ای از کلام الهی گفت: خدواند در قرآن می فرماید به میزان مشخص آب نازل کرده ایم.
سید ابراهیم علوی افزود: مفهوم این آیه آن است که به میزان مشخص نیز باید آب مصرف شود ولی متاسفانه در قبال دریافت محدود ، به قدر نامحدود آب مصرف می کنیم.
وی با مقایسه میزان بارش های و مصرف آب در ایران با کشورهای اروپایی اظهار داشت: سهم دریافت سالانه کشورهای اروپایی از نزولات آسمانی بین ۸۰۰تا هزار میلی متر می باشد و هر شهروند اروپایی ۱۵۰لیتر آب درشبانه روز مصرف می کند در حالیکه این سهم برای هر شهروند ایرانی با وجود برخورداری از ۲۴۰تا۲۵۰میلیمتر بارش در سال ۲۵۰لیتردر شبانه روز می باشد .
وی تاکید کرد: برگشت به مفاهیم درست مصرف کردن از الزامات جامعه کم آب تلقی می شود که شاید به دلیل بی توجهی و کم توجهی مسئولان در حوزه های فرهنگی و اجرایی مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ صحیح مصرف ، نیازمند آموزش مستمر می باشد اظهارداشت: استفاده از نمادهای نادرست در برخی میادین شهرها مانند کوزه ای که آب ازآن خارج می شود، منجر به ایجاد رفتارنامناسب می شود که در صورت استمرار به عادت غلط و در نهایت به ناهنجاری فرهنگی تبدیل خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد:شرکت های آبفا و آب منطقه ای استان در راستای ایجاد و ترویج فرهنگ درست مصرف آب اقدام به تولید آثار فاخر هنری کردند و امیدواریم این اقدام هر چند کوچک بتواند بر شیوه مصرف آب توسط شهروندان تاثیرگذار باشد.
سپس حسین اسماعیلیان مدیر عامل آبفای مشهد از تولید سریال “خط وصل” به عنوان اولین کار مشارکتی متولیان حوزه آب استان نام برد و اظهار امیدواری کرد: این مهم به پایلوت کارهای بزرگتر در این بخش منجر شود.
در ادامه مدیرکل صداو سیمای خراسان رضوی از مدیران عامل شرکت های آبفا و آب منطقه ای خواست با ارائه سوژه به صدا و سیما این سازمان را در تهیه فیلم ، سریال و تهیه خبر و گزارش با مضون آب یاری دهند.
محسن نصر پوربا گلایه از برخی اظهار نظرهای مدیران در خصوص پایان خشکسالی و ورود به ترسالی با استناد به بارش های اوایل سال ۹۸خاطر نشان کرد:مشکل کم آبی استان با این بارش ها مرتفع نخواهد شد و لازم است متولیان آب استان در شورای اداری و نشست های مختلف این موضوع را به مدیران گوشزد کنند.
وی با اشاره به نقش و اهمیت آب در توسعه و زندگی شهروندان ، آمادگی این سازمان را برای همکاری با شرکت های آبفا و آب منطقه ای در مبحث فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب اعلام کرد.
در این نشست قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز باید ها و نباید ها حوزه آب را بازگو کرد و از فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عنوان قاعده فعالیت های این شرکت نام برد.
علی رضا طاهری با بیان اینکه با توجه به شرایط آبی استان مفهوم صرفه جویی از درست مصرف کردن به کم مصرف کردن تغییر یافته است ، به قدرت فضای مجازی اشاره و بر استفاده از ظرفیت این بخش برای اطلاع رسانی به جامعه هدف در زمینه آب تاکید کرد.
همچنین کارگردان و تهیه کننده سریال “خط وصل” اعلام کرد: قبل از تهیه این سریال که۵۹روز زمان برد اقدام به تشکیل جلسات مشورتی با حضور کارشناسان حوزه آب استان شد.
مهدی محمدی به بیان ویژگی های تولید سریال های داستانی به ویژه “نیمه سریال” پرداخت و تاثیر گذاری این نوع تولیدات را بر مخاطب بیشتر و بهتر توصیف کرد.
در پایان این مراسم با رونمایی از پوستر سریال “خط وصل” شرکت کنندگان اقدام به نوشتن جملات کوتاه بر روی آن کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن