شهری

سرپرست مجتمع قضایی خانواده خبر داد: کاهش دعاوی و اختلافات خانوادگی با استفاده از اقدامات نوآورانه

کد خبر : 47873

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان رضوی، حجت الاسلام ابراهیمی ثالث از کاهش دعاوی و اختلافات خانوادگی با استفاده از اقدامات نوآورانه خبر داد.

بر پایه همین گزارش معاون رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب مشهد و سرپرست مجتمع قضایی شهید مطهری در گفتگو با رادیو خراسان رضوی گفت : دستگاه قضایی در راستای تحکیم و تکریم خانواده اقدامات موثری انجام داده و همواره نیز در پی ایجاد راههای کاهش اختلافات خانوادگی است.

وی افزود : به عنوان مثال در حوزه طلاق در سال ۹۵ تفاهم نامه ای بین دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی مبنی بر راه اندازی مراکز مشاوره طلاق امضا شد که نتیجه آن منتهی به سازش شدن ۲۴ درصد طلاق ها در هر ماه می باشد.

ابراهیمی ثالث اضافه کرد : همچنین در بحث نفقه و تمکین و حضانت و ملاقات نیز مرکز شهدای ۷ تیر در ۳۰ کلینیک استان و با ۹۰ مرکز مشاوره در حال فعالیت می باشد که این امر باعث شده در حوزه نفقه و تمکین ۵۰ درصد و در حوزه حضانت و ملاقات ۶۰ در صد سازش حاصل شود.

سرپرست مجتمع قضایی خانواده مشهد خاطرنشان کرد : مراکز مهر خانواده نیز به جهت انجام امر ملاقات کودکان راه اندازی شده تا ملاقات ها از کلانتری ها که فضای آن مناسب روحیه کودکان نیست به این مرکز منتقل شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن