استانی

۳۶۰ مسافر گرفتار برف در شهرستان گناباد اسکان اضطراری شدند

کد خبر : 50455

فرماندار گناباد گفت:در پی بارش شدید برف و لغزندگی سطح جاده ها ۳۶۰ مسافر ۹ دستگاه اتوبوس بیرجند به سمت مشهد و ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه شخصی در طول مسیر و در محل مرقد علامه بهلول گنابادی و مسجد روستای نجم آباد شهرستان گناباد اسکان اضطراری شدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، رضا نصیری روز چهارشنبه افزود:علاوه بر مواد غذایی اقلام مورد نیاز مانند پتو و نان و چای در بین مسافران توزیع شد.

وی ادامه داد:با توجه به احتمال بارش شدید برف و یخبندان در محورهای مواصلاتی طی چند روز آینده علاوه بر این ۲ مکان ، سه محل اسکان اضطراری دیگر و در مجموع پنج مکان در این شهرستان برای اسکان مسافران در راه مانده و گرفتار در برف در طول جاده های این شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار گناباد گفت:با هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی گناباد تعدادی نانوایی در این شهر برای پخت نان مورد نیاز مسافران در راه مانده به صورت فوق العاده و تا پاسی از شب فعال بودند.

نصیری افزود:به دلیل بارش شدید برف، محور مواصلاتی کوهستانی گناباد به سمت فردوس استان خراسان جنوبی از سه شنبه شب تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وی اظهار کرد:همچنین جاده کاخک گناباد به سمت سرایان استان خراسان جنوبی هم که از عصر سه شنبه به دلیل کولاک شدید برف مسدود شده بود همچنان بسته است و امکان تردد در آن وجود ندارد.

بارش برف توام با یخبندان از عصر سه شنبه در شهرستان گناباد آغاز شده و تا عصر چهارشنبه ادامه دارد.

بنابر اعلام هواشناسی تاکنون بین پنج تا بیش از ۲۰ سانتیمتر برف و بیش از ۱۰ میلی متر باران در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد باریده است.

در همین مدت برودت هوا گناباد تا منفی ۱۰ درجه هم کاهش می یابد و این سرمای شدید و یخبندان تا روز جمعه ماندگار است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن