شهری

مدیر نظارت علوم پزشکی مشهد اعلام کرد:

رفع مشکل کمبود سونوگرافیست زن در مشهد با اجرای قانون انطباق

کد خبر : 42983

مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام موسسات درمانی ملزم به رعایت قانون انطباق هستند. طبق این قانون خدمات درمانی باید به صورت همجنس و با رعایت موازین اخلاقی و شرعی به خدمت گیرنده ارائه شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، انجیدنی در خصوص کمبود نیروی خانم سونوگرافیست در مشهد گفت: طبق نامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ ۲۷ مهر امسال مبنی بر قانون انطباق، تمام موسسات درمانی موظف‌ هستند خدمات درمانی را با رعایت موازین شرعی و اخلاقی انجام دهند. وی با بیان این که این قانون بر انجام امور درمانی توسط کارشناس فنی همجنس تاکید دارد، تصریح کرد: علاوه بر این که بازدیدهای دوره‌ای برای نظارت برنامه ریزی شده، از زمان درخواست مجوز برای موسسات درمانی، طرح انطباق در نظر گرفته می‌شود و به تعداد کارکنان آقا، نیروهای خانم نیز باید مشغول کار شوند. در صورت وجود مغایرت، کمیسیون ماده ۲۰ از صدور مجوز جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: در بحث انجام امور سونوگرافی خوشبختانه تعداد رادیولوژیست‌های خانم رو به افزایش است، به علاوه متخصصان زنان که در زمینه زنان فوق تخصص داشته باشند با اخذ تعرفه و متخصصان زنان که در زمینه‌های ناباروری و پریناتولوژی فوق تخصص دارند بدون اخذ تعرفه می‌توانند خدمات سونوگرافی را انجام بدهند که تا حد زیادی به سونوگرافی مادران باردار کمک می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن