اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

مشهد میزبان همایش بین المللی «امام رضا(ع)، رمز وحدت و ائتلاف اسلامی»

کد خبر : 8370
میلاد او نوید دهنده وحدت است و مسلمانان جهان را گرد هم می آورد تا بار دیگر در شادمانه های طلوع این خورشید هدایت، همبستگی خود را با تمسک به کتاب و عترت، فریاد کنند. اویی که رحمهللعالمین و خاتم پیامبران است: محمد رسول ا…(ص)، نبی مکرم اسلام… . از امروز و با آغاز هفته وحدت، خراسان رضوی میزبان برپایی جشن های باشکوهی خواهد بود که پیام رسان وحدت است و در این میان، این وحدت و همبستگی در شهرستان های تلفیقی خراسان رضوی بیشتر خودنمایی می کند.
جشن وحدت در حرم رضوی
در این ایام جشن های هفته وحدت، هر شب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برپا می شود. بر اساس اعلام  آستان قدس رضوی،   این مراسم   از امروز تا جمعه هر شب ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۹:۳۰ برگزار می شود.
  همایش بین المللی «امام رضا(ع)، رمز وحدت و ائتلاف اسلامی»
آستان قدس رضوی امسال برپایی نخستین همایش بین المللی «امام رضا(ع)، رمز وحدت و ائتلاف اسلامی» را  نیز پیش بینی کرده است. به گزارش آستان نیوز، این همایش با حضور ۱۵۰ اندیشمند و عالم برجسته اهل سنت و شیعه جهان، صبح فردا  در مشهد برگزار خواهد شد.
همایش «بشیر وحدت» با حضور ۷۰۰ عالم شیعه و اهل سنت 
صبح چهارشنبه نیز همایش «بشیر وحدت» با حضور ۷۰۰ عالم شیعه و اهل سنت استان های خراسان در مشهد برگزار می شود.  آیت ا… علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی از جمله حاضران در این همایش خواهند بود.
۸ جشن محوری با حضور اهل سنت و شیعه خواف
اداره کل تبلیغات اسلامی  نیز ویژه برنامه هایی را برای بزرگداشت هفته وحدت در سراسر استان به ویژه شهرستان های تلفیقی پیش بینی کرده است. از جمله این برنامه ها، برپایی جشن های مردمی در شهرستان های خواف و تربت جام است. ۳۵ جشن عمومی و ۸ جشن محوری به صورت تلفیقی و  اجتماع دانش آموزان شیعه و اهل سنت در میدان خاتم الانبیا(ص)   بخشی ازاین  برنامه هاست .
جشن های هفته وحدت در تربت جام
همچنین با همکاری روحانیون و هیئت امنای مساجد، ۴۰ جشن عمومی، ۸ جشن محوری در شهرستان مرزی و تلفیقی تربت جام برگزارخواهد شد. ۳ جشن محوری نیز در مزار شیخ احمدجامی، حوزه علمیه فخرالمدارس اهل سنّت و مسجد امام جعفرصادق(ع)  برگزار می شود.
شب شعر «آخرین سفیر»
همچنین همزمان با آغاز هفته وحدت و ولادت پیامبراعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) شب شعر «آخرین سفیر» برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی موسسه آفرینش های هنری ‌آستان قدس رضوی، این شب شعر از ساعت ۱۷:۳۰ امشب با حضور جمعی از شاعران آیینی استان و کشور از جمله غلامرضا شکوهی، قاسم صرافان،‌ سید محمد جواد شرافت، رضا رحیمی عنبران و محمد مهدی موسوی بحرینی برگزار خواهد شد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن