زندگیشهری

همزمان با ماه رمضان صورت می‌گیرد؛ اجرای ویژه برنامه های بهار جان ها در مشهد

کد خبر : 20520

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای ویژه‌ برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان “بهارجان ها” در مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، مهدی زارعی ضمن تبریک ماه رمضان با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه رمضان با عنوان «بهار جان‌ها» گفت: شهر مشهد با وجود بارگاه منور رضوی (ع)، ظرفیت تبدیل شدن به اصلی‌ترین کانون‌ زیارت و سفر در ایران و جهان اسلام را دارد و همواره این موقعیت برجسته، باعث رشد و شکوفایی و تبدیل شدن مشهد مقدس به دومین کلان شهر مذهبی جهان شده است.

زارعی اضافه کرد: خدمتگزاران شما در شهرداری مشهد هم به شکرانه برخورداری از نعمت همجواری با حضرت رضا (ع) و به یُمن فرارسیدن ماه ضیافت الهی در تلاش‌اند با طراحی و اجرای جشنواره‌ای بزرگ تحت عنوان «رمضان، بهار جان‌ها» که شامل رویدادهای مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سرگرمی است، فضای مناسبی را فراهم کنند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح‌کرد: نمایشگاه بین‌المللی قران کریم امسال هم با حمایت شهرداری مشهد و همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد. ناگفته نماند که با حلول ماه مبارک رمضان، امسال در ۱۵ نقطه از شهر نورافشانی خواهیم داشت.

زارعی عنوان کرد: از پنجمین روز ماه رمضان بعد از اذان مغرب، برنامه محوری «رمضان، بهار جان ها» در میدان جانباز برگزار خواهد شد. اتفاق شاخص این برنامه قرائت قاریان قرآن ملی و بین‌المللی است و در ادامه رویداد بزرگ و جالب توجهی با حضور عموم شهروندان ترتیب داده شده که در آن میزبان اندیشمندان و صاحبنظران، چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری و سینمایی کشور هستیم و اجرای قطعات آوازی، مناجات و سحری خوانی توسط هنرمندان صاحب نام را خواهیم داشت.

وی گفت: قصد داریم اگر شرایط مهیا شود در ادامه پویش مشهد مهربانی، که برای کمک به سیل زدگان به ابتکار شهرداری مشهد و حمایت کم‌نظیر مردم خوب شهرمان به انجام رسید، در ماه مبارک رمضان با همکاری ستاد دیه، محور برنامه‌ها را بر این قرار دهیم که باز هم با کمک مردم بتوانیم زمینه رهایی تعدادی از مجرمان مالی غیرعمد را فراهم کنیم.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: در بحث فضاسازی و آراستگی سیما و منظرشهری، طراحی و نصب المان‌های موقت و اکران تبلیغات شهری را خواهیم داشت که شامل پیام‌های استقبال از ماه رمضان، عبارات مذهبی و اطلاع‌رسانی رویدادهای همین جشنواره خواهد بود.

زارعی با اشاره به برنامه افطاری ساده با هدف افزایش تعاملات گرم بین خانواده‌ها گفت: در سالیان اخیر سنتی بین مردم مشهد دیده می‌شود که با توجه به قرار گرفتن ماه رمضان در فصل گرم سال، خانواده‌ها برای افطار به فضاهای باز شهری و بوستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به هدف سازمان اجتماعی فرهنگی در توسعه تعاملات اجتماعی قصد داریم در جشنواره «رمضان، بهار جان‌ها» به گسترش این دورهمی‌های معنوی کمک کنیم. لذا در هر یک از مناطق ۱۳گانه، نزدیک به اذان مغرب یک خیابان یا پیاده رو تجهیز یا مفروش خواهد شد و زمینه برپایی نماز جماعت و سفره‌های ساده افطاری مردم مهیا می‌شود. در این سفره‌های همدلی، شهرداری با یک پذیرایی بسیار مختصر در خدمت شهروندان خواهد بود.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به تنوع برنامه‌های جشنواره «رمضان، بهار جان‌ها» رویدادهای ورزشی و سرگرمی این سازمان را تشریح کرده و گفت: در رشته فوتسال، جام رمضان را در سالن‌های منتخب شهر برگزار خواهیم کرد که ثبت نام آن برای خانم‌ها و آقایان هم اکنون آغاز شده و جوایز نفیسی جمعا به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال برای منتخبان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مسابقات فوتبال گل کوچک محلات، مسابقات بسکتبال و والیبال بانوان و آقایان و همچنین برنامه‌های ورزشی، تفریحی، مسابقه و بازی در بوستان‌ها و مناطق ۱۳گانه برنامه‎ریزی شده و در نقاطی که بعدا اعلام می‌شود برنامه‌های سرگرمی، ورزشی و تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها خواهیم داشت.

زارعی افزود: در حوزه فرهنگی برگزاری نشست‌هایی با دعوت از چهره‌های فکری و فرهنگی و اساتید حوزه و دانشگاه خواهیم داشت که قطعا مورد توجه نخبگان و شهروندان علاقمند به مباحث اندیشه‌ای قرار خواهد گرفت که محل‌های قبل از آغاز ماه رمضان اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم و همه تلاش می‌کنیم تحت توجهات خاصه حضرت ثامن الحجج (ع) مردم خوب مشهد، شهر امید و زندگی و زائرانی که برای حضورشان تدارک دیده‌ایم، امسال ماه پربرکت رمضان را معنوی‌تر و جذاب‌تر از همیشه تجربه کنند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: همچنین ۱۵۰ رویداد و برنامه فرهنگی در ۲۰ فرهنگسرای سطح شهر برگزار می‌کنیم که شامل برنامه‌های جزءخوانی ترتیل قرآن کریم، جشن‌ روزه اولی‌ها، اعتکاف علمی ویژه دانش‌آموزان در قرائت‌خانه‌ها و فرهنگسراهاست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن