اقتصادیزندگی

مشهد میزبان همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید»

کد خبر : 20395

مشاور اقتصادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید» در ۱۴ اردیبهشت‌ماه به میزبانی واحد مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، علی سعیدی در نشست خبری این همایش با اشاره به اهمیت رونق تولید، درک مقوله اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان تنها راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: رونق تولید با استفاده صحیح از منابع و سرمایه‌ها امکان‌پذیر است، که مردم باید با بورس به‌عنوان بهترین و مطمئن‌ترین نوع سرمایه‌گذاری بیشتر آشنا شوند.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح فرهنگ کسب‌وکار و تولید، ابراز کرد: نهادینه شدن باور سود مناسب یکی از راهکارهای مناسب برای رونق اقتصادی است به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اقدام به برگزاری همایش تحلیل بازار سرمایه کرده است.

دبیر علمی این همایش مدیریت سبد دارایی، تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و بزرگ و مشارکت مردمی در رونق تولید را از محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد.

در ادامه این نشست معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بنام رونق تولید افزود: دانشگاه آزاد علاوه بر برگزاری این همایش در راستای تحقق شعار سال و با توجه به سیاست‌های کلان خود مبنی بر حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم به دنبال تأسیس مدارس عالی مهارتی باهدف همخوانی تعالیم دانشگاهی با نیازهای صنعت است.

اسماعیل خیرخواه ارتقای سواد مالی مردم را یک ضرورت دانست و افزود: درگذشته بحث این بود که ما چگونه می‌توانیم رفاه اقتصادی را در کشور گسترش دهیم، اما امروزه همه به این نتیجه رسیدیم که بالا رفتن درآمد لزوماً به رفاه اقتصادی بیشتر منجر نمی‌شود، به همین علت تلاش شده که عموم مردم بتوانند سواد مالی خود را افزایش دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن