اجتماعیزندگی

شلیک مرگبار در پارکینگ! رمز گشایی کارآگاهان از قتل حمید حاجیان وکیل دادگستری

کد خبر : 20367

تحقیقات پلیس در خصوص قتل حمید حاجیان ۴۱ ساله ادامه دارد و فرضیه های انتقام جویی ، خصومت شخصی و تسویه حساب مالی در این حادثه خونین نقش دارد.شامگاه چهارشنبه ۴ اردیبهشت حمید حاجیان ۴۱ ساله وکیل پایه یک دادگستری در پارکینگ دفترش در کامرانیه جنوبی مورد حمله مهاجمان ناشناس قرار می گیرد و در تیراندازی خونین جان خود را از دست می دهد.این مسئله به سرعت در فضای رسانه ای و مجازی بازتاب یافت و از آن جا مورد توجه قرار گرفت که در یکی از آخرین جلسات دادگاه حسین هدایتی نام این وکیل به میان آمد.هدایتی در جلسه دادگاه گفته بود که « به سراغ حمید حاجیان که یک وکیل با نفوذ است و ۵۰ میلیارد تومان پول بنده را خورده و برده است بروید. حاجیان به من گفت اگر اسمش را در دادگاه ببرم از من شکایت می‌کند؛ شاید فرار آقای یقینی نیز دست ایشان است.»
به گزارش صبح مشهد، این وکیل دادگستری به همراه زن ۲۴ ساله ای بوده که وی نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفت. بعد از شنیدن صدای شلیک گلوله ها کارمند دفتر این وکیل به سرعت خود را به داخل پارکینگ ساختمان می رساند و با صحنه خونینی رو به رو می شود.حمید حاجیان از ناحیه سر، کمر و ران پا هدف گلوله قرار گرفته بود که پس از انتقال به بیمارستان دچار مرگ مغزی شد و به کام مرگ فرو رفت. در ابتدا گفته شد این زن جوان که همراه وکیل دادگستری بوده همسرش است در حالی که قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران این زن ۲۴ ساله را از موکلان این وکیل معرفی کرده است که در آن صحنه خونین هدف حمله مهاجمان قرار گرفت و در حالی که هنوز هوشیاری داشت به ماموران پلیس گفت که وقتی داخل پارکینگ از خودرو پیاده شدیم ناگهان از پشت مرد غریبه ای به سمت ما آمد و شروع به تیراندازی کرد.
تحقیقات پلیس روی این پرونده جنجالی ادامه دارد و این درحالی است که ارتباط زن جوانی که همراه حمید حاجیان هدف اصابت گلوله قرار گرفت با وی هنوز به طور کامل مشخص نشده است. همسر این وکیل دادگستری که صاحب دو فرزند از اوست مورد تحقیق قرار گرفته است و هنوز ماموران در حال یافتن پازل های زندگی شخصی و کاری این وکیل هستند تا بتوانند ردی از قاتلان پیدا کنند.
از صحنه رخ دادن این حادثه فرضیه هایی مانند انتقام گیری ، خصومت شخصی یا تسویه حساب مالی مد نظر قرار گرفته است.البته فرضیه دیگری در رسانه ها منتشر شده مبنی بر این که حاجیان در یکسری از پرونده های مفاسد اقتصادی وکیل بوده اما این موضوع هنوز به اثبات نرسیده است و صحت و سقم آن مشخص نیست.
شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در خصوص ابهامات این پرونده گفت: هنوز علت و انگیزه مهاجم یا مهاجمان مشخص نشده و دستورات لازم برای شناسایی این افراد صادر شده است. در حالی حمید حاجیان هدف یک حمله مسلحانه واقع شده است که حسین هدایتی، متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور که به دلیل حمایت های مالی از برخی از باشگاه های فوتبال مشهور شده است در پنجمین جلسه دادگاه و در دفاعیات خود گفته بود: به سراغ حمید حاجیان که یک وکیل با نفوذ است و ۵۰ میلیارد تومان پول بنده را خورده و برده است بروید. حاجیان به من گفت اگر اسمش را در دادگاه ببرم از من شکایت می‌کند؛ شاید فرار آقای یقینی نیز دست ایشان است.
وکالت چند متهم پرونده های فساد در فوتبال
در همین حال تابناک ورزشی نیز در گزارشی با اشاره به این که حمید حاجیان، وکالت چند متهم مربوط به پرونده های فساد در فوتبال را برعهده داشت،نوشت: آخرین بار نام حاجیان در دفاعیات حسین هدایتی معروف به «عابربانک فوتبال» در دادگاه رسیدگی به بدهکاران بزرگ بانکی مطرح شده بود. پرونده ۱۵۰۰میلیاردتومانی که دقیقا خبر صدور حکمش با خبر قتل این وکیل همزمان شد. البته حاجیان وکیل یک چهره جنجالی و اقتصادی دیگر فوتبال ایران هم محسوب می شد. او سابقا وکالت سیدعلیرضا شیرازی مدیر شرکت های پرحاشیه «امین سیما» و «شبکه سبز» فعال در صنعت تبلیغات محیطی فوتبال را برعهده داشت. فردی که چندین پرونده بدهی و سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی و قضایی را در کارنامه خود دارد و همین حالا نیز چند فدراسیون و باشگاه ورزشی مدعی اند طلب های میلیاردی از او دارند.
وکیل هدایتی: این قتل به پرونده موکلم ارتباطی ندارد
این قتل هولناک که تنها ساعاتی پس از صدور حکم دادگاه حسین هدایتی رخ داده ، برخی رسانه ها را به واکنش واداشته است. روز چهارشنبه رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی از صدور حکم آقای هدایتی خبر داد و گفت که «بخشی از حکم این پرونده صادر و تا قبل از ماه رمضان اعلام می‌شود».

در واکنش به همزمانی خبر صدور حکم هدایتی و قتل حاجیان، فارس به نقل از مدیر خراسانی، وکیل این متهم فساد مالی، نوشت: «قتل حاجیان هیچ ارتباطی به این پرونده ندارد.» هنوز انگیزه و هویت قاتل حاجیان مشخص نیست و طبق گزارش‌ها دوربین‌های مداربسته پارکینگ محل حادثه نیز «خراب بوده و لحظه حمله خونین مرد ناشناس در آن ثبت نشده است».
اکبر یقینی کیست؟
در همین حال این سوال مطرح می شود که اکبر یقینی که هدایتی معتقد بوده حمید حاجیان از او خبر دارد کیست؟ کانال امتداد در مطلبی در این باره مدعی می شود، در دادگاه از او با عنوان «حاج آقا» یاد می‌کردند…. نامش اکبر یقینی است. متهم متواری شده پرونده بانک سرمایه که حتی بر سر حضور و متواری شدنش میان قاضی و دادستان اختلاف بود. قاضی می‌گفت: «متواری است.» اما دادستان می‌گفت: در بیمارستان بستری است. دادگاه برای ضبط وثیقه می‌رود که متوجه می‌شود وثیقه او اجاره‌ای است. به بیمارستان می‌روند، می‌بینند متواری شده اما در ایران است. در همین حال، این قتل با توجه به احتمال ارتباط آن با پرونده مفاسد اقتصادی بانک سرمایه و حسین هدایتی در فضای مجازی نیز بازتاب گسترده ای داشت و کاربران زیادی به این مسئله پرداختند .پدرام سلطانی عضو سابق اتاق بازرگانی تهران در توئیتی مدعی شد :ترور حمید حاجیان اعلان ورود مافیای اقتصادی کشور به آدمکشی است. اگر این پدیده جدید جدی گرفته نشود از این پس رد پاها و شاهدان فسادهای مالی به این شیوه از میان برداشته می شوند و اقتصاد سیسیلی در کشور حکمفرما می شود.

منبع: رکنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن