اخبار مهم

اخاذی یک تبعه خارجی از بانوان/ ازدواج با وعده ۱۵۰۰۰واحد ارز خارجی

کد خبر : 33061

دستگیری ۲ مرد شیطان صفت که با جعل عنوان امیرعرب از زنان و دختران اخاذی می کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با ارجاع دستور قضایی دو فقره پرونده غیر اخلاقی با موضوعی مشابه، به دایره رسیدگی به جرایم غیر اخلاقی در فضای سایبری موضوع شکایت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
سرهنگ جهانشیری گفت: پس از تشکیل پرونده و اخذ اظهارات شاکیان پرونده توسط کارشناسان مشخص شد شکات بواسطه فرد اخاذی در فضای سایبری مورد طعمه و اخاذی با شگردی متفاوت قرار گرفته اند.

این مقام مسئول ادامه داد: شگرد موصوف حاکی از آن بود که فرد اخاذ با معرفی خود به عنوان فردی با تابعیت خارجی و از کشوری متمول است و برای ازدواج خود دنبال همسری مناسب می گردد و در ارتباط تلگرامی خود با شاکیان پرونده به بهانه خواستگاری تصاویر محرمانه و خصوصی بانوان را دریافت و برای مهیا شدن امر ازدواج وعده ۱۵۰۰۰واحد ارز خارجی را به قربانیان داده بود و قربانیان نیز تصاویر خود را ارسال کرده و پس از ارسال عکس نقاب از چهره خواستگار قلابی کنار رفته و تهدید به انتشار تصاویر در قبال دریافت مبالغ ۶۰ میلیون ریالی توسط وی اجرایی می شود.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا بدنبال سرنخ‌های موجود و استعلام از مبادی ذیربط و همچنین بررسی های فنی رد متهم را در مشهد شناسایی و با کسب دستور قضایی متهم را در محل اختفای خود دستگیر کردند.

اخاذی اینترنتی از زنان و دختران با نام امیرعرب
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ۳۶ ساله که دارای سابقه کیفری بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و پرونده به همراه مستندات موجود که حاوی تعداد ۱۶ گیگا بایت تصاویر و فیلم هایی از قربانیان شگرد خواستگاری وی بود به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای معرفی شد همچنین حساب های بانکی وی جهت بررسی تعداد قربانیان تحت بررسی می باشد و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

سرهنگ جهانشیری با تاکید بر استفاده صحیح از فضای سایبری گفت: بانوان محترم بیشترین قربانیان در پرونده های غیر اخلاقی هستند لذا اکیداً توصیه می شود از ارسال عکس خصوصی و محرمانه در این فضا جداً خودداری کرده و هرگز تصاویر و فیلم های محرمانه و خصوصی خود را در گوشی و حافظه های قابل حمل الکترونیکی نگهداری نکنند و با رمز گذاری مناسب بر روی رایانه ، گوشی و حافظه های قابل حمل، دیتاهای حساس و ارزشمند خود را محافظت کنند.

وی بیان داشت : کاربران فضای سایبری جهت کسب اطلاعات ، اخبار و حوادث سایبری می توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. cyberpolice.ir و نقطه نظرات خود را در قسمت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام،چرا مطلب رو میپیچونید، تبعه خارجی گفت من از یک کشوردیگرو فرد متمولی هستم و خواستگار شما ۱۵۰۰۰دلار میدم عکس ها تو بفرست برای من ببینم چطوره و این خانم‌ها هم بدون هیچگونه تحقیقی عکس ها و آنهم خصوصی رو فرستادن و…
    آخه با واقعیت جور درمیاد، اون فردخارجی هرگونه سواستفاده‌ای خواسته از این خانم‌ها کرده و در همان حین هم عکس تهیه کرده .
    برای خواستگار، اونهم خارجی کسی عکس خصوصی می فرسته .
    واقعیات باید گفته بشه،تا زنان جامعه اینچنین مورد سواستفاده قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن