اجتماعیزندگی

پیام رییس سازمان میراث فرهنگی به مناسبت سالروز بزرگداشت عطار نیشابوری؛ فرهنگ و ادب ایران زمین وام دار شخصیت عظیم عطار است

کد خبر : 20157

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی؛ ۲۵ فروردین، روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری را تبریک گفت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از میراث آریا پیام دکتر علی اصغر مونسان به این مناسبت به شرح زیر است:

” آنچه یک ملت را از استحاله در توفان ها و تندبادهای فکری بیگانگان نجات می بخشد هویتی است که در طول زمان بدل به فرهنگ و تاریخ آن ملت شده است، و بی تردید این هویت اصیل را مرهون اندیشمندانی است که سراسر عمر به تحقیق و تفحص، تدبیر و تدقیق، تفکر و اندیشه در باره هستی اعجازانگیز بشر پرداخته اند.
شیخ فریدالدین محمدبن عطار نیشابوری مشهور به عطار، شاعر و عارف نام آور ایران زمین از سلک چنین بزرگان جاودانه ای است که فرهنگ و ادب ایران زمین وام دار شخصیت عظیم و آثار بی بدیل اوست.
بر این سیاق روز بزرگداشت عطار نیشابوری را می توان روز حمکت و عرفان قلمداد کرد.
شیخ فرید الدین عطار نه تنها یکی از عالیقدرترین شاعران ایرانی است که از شاخص ترین عرفای اسلامی نیز به شمار می رود.
عطار از زمره ی اندیشمندانی است که هویت ایرانی و اسلامی را با زندگی، هنر و مکتوبات نغز و پرمغز خود به آراستگی زینت بخشیده است.
هفت شهر عشق عطار روایت تکامل انسان از خاک تا افلاک است و روز بزرگداشت چنین سالک والامقامی، روز گرامیداشت حکمت و معرفت است. برماست تا فرزندان این دیار فرهنگ پرور را بیش از پیش با مفاخر فرهنگی، علمی و دینی مان آشنا سازیم و از این مسیر، آنان را در برابر تهاجم و ایلغارهای فرهنگی بیگانگان مصون بداریم. برماست تا میراث عطار- که بخشی از نفایس فرهنگ معنوی ایران زمین است- را به شایستگی پاس بداریم و به جهانیان معرفی کنیم، تا بدین طریق گوشه ای از دین خود را به این شاعر و اندیشمند بزرگ ایرانی اسلامی ادا نماییم.
فرا رسیدن ۲۵ فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری را به عموم مردم فرهنگ دوست ایران اسلامی و به دوستداران فرهنگ و ادب ایران زمین در سراسر جهان تبریک و تهنیت می گویم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن