اجتماعیاخبار مهم

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی مطرح کرد؛ کمک های نقدی بهترین شیوه خدمت به مناطق سیل زده

کد خبر : 20088

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: بهترین شیوه کمک به مناطق سیل زده به صورت نقدی است چون بر اساس نیاز منطقه خرید و توزیع کالاهای مورد نیاز انجام می شود.
به گزارش صبح مشهد، حبیب الله آسوده در برنامه زنده تلویزیونی « اشاره » با اعلام اینکه طبق مصوبه قانونی فقط سازمان های کمیته امداد و هلال احمر مجاز به جمع آوری کمکهای مردمی در حوادث هستند افزود: نزول بارش های جوی، سختی هایی را به هموطنان ما در استانهای شمالی، لرستان و خوزستان وارد و همه را متاثر کرد اما زمینه ای برای کمک همگانی و بسیج عمومی فراهم شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به اجرای طرح نوروزی ۲۰-۲۰ در این استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به اجرای این طرح و ایجاد ۸۷ پایگاه خیر و احسان و جاده ای در استان کمیته امداد خراسان رضوی آمادگی کامل برای کمک به سیل زدگان فراهم شده بود و در این بخش فعالیت های خوبی انجام گرفت.
آسوده بهترین شیوه کمک به مناطق سیل زده را به صورت نقدی مطرح کرد و افزود: روش های پرداخت کمک به سیل زدگان از طریق کمیته امداد شماره گیری کد #۹۹*۸۸۷۷* ، واریز به شماره کارت حساب استان ۱۷۱۱-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ ، واریز به شماره کارت متمرکز ۱۰۰۰-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷، واریز به سیبای بانک ملی ۰۱۰۳۳۳۳۳۳۳۰۰۰، مراجعه به پایگاههای سطح شهر- دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد خراسان رضوی ، مراجعه به سایت emdad.irو پاسخگویی ۲۴ ساعته با شماره ثابت ۳۱۲۸ با پیش شماره ۰۵۱ است.
وی اعلام کرد: کمیته امداد خراسان رضوی به منظور کمک به سیل زدگان استان های شمالی و لرستان تاکنون ۲۵ محموله شامل مواد غذایی، پتو، فرش، موکت و لوازم ضروری زندگی را در قالب تریلر، کامیون، کامیونت و نیسان ارسال کرده است درحالیکه همچنان در این مناطق نیاز به کمک وجود دارد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم پنج محموله دیگر حامل مواد مورد نیاز مناطق سیل زده توسط این نهاد در هفته اخیر به استانهای حادثه دیده ارسال شود عنوان کرد: کمک های ارسالی طبق نیاز سنجی به استان های سیل زده و مطابق با نیت خیران انجام می شود تا منابع مردمی هدر نرود و به مصرف آسیب دیدگان برسد. اکنون بیشترین نیاز این مناطق مواد غذایی، پتو، فرش، موکت، لوازم بهداشتی و لوازم ضروری زندگی است.
آسوده صمیمانه از نیات خیرخواهانه نیکوکاران در کمک به سیل زدگان سپاسگزاری کرد و ادامه داد: مردم همیشه پای کار هستند و این حضور ارزشمند است نکته اینجاست که در کمک به نیازمندان به ویژه در شرایط کنونی از بهترین ها و با اهدای اجناس و لوازم نو انفاق کنیم.
وی از فعالیت مستمر ۱۴۵ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و افزود: مراکز نیکوکاری در کنار کمیته امداد برای کمک رسانی به مناطق سیل زده پای کار بوده و هستند و این مراکز به خوبی تجلی مردمی شدن این نهاد را محقق می کنند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به پوشش بیمه ای منزل تمام مددجویان تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: همه خانه های تخریب شده مددجویان با استفاده از ظرفیت بیمه وکمک های مردمی و منابع داخلی کمیته امداد ساخته و بازسازی می شود.
آسوده اجرای طرح ۲۰_۲۰ با قربانی کردن ۲۱۹ رأس گوسفند به نیت سلامتی زائران در مبادی ورودی استان و مشهد مقدس و توزیع گوشت آن بین نیازمندان و نذر خدمت امدادگران کمیته امداد با صرف نظر از رفتن به مسافرت در نوروز را مطرح کرد وخدمات ویژه انجام گرفته آن را مورد اشاره قرار داد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از ایجاد مراکز نوآوری و خلاقیت در سال ۹۸ خبر داد و افزود: اکنون چهار هزار دانشجو و ۳۰ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی هستند که این نهاد با ایجاد فرصت شرایطی را فراهم می کند تا همه افراد تحت حمایت به توانمندی برسند.
آسوده با اشاره به اینکه امسال کمیته امداد در مردمی کردن فعالیت های خودش گام های خوبی برمی دارد ادامه داد: این نهاد در خراسان رضوی از سال گذشته با تغییر نام مراکز نیکوکاری محله به مرکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمندسازی رویکرد و اقدام جدیدی را رقم زده است تا خدمات این مراکز به حوزه حمایتی محدود نشود و نیکوکاران در محلات خود بر اساس کارآفرینی به نیازمندان خدمات ارائه کنند.//

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن