اجتماعیاخبار مهم

معاون رئیس جمهوری در حاشیه مراسم نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان مطرح کرد؛ برگزاری مناسبتهای فرهنگی مشترک نقش مهمی در ارتقاء سطح روابط و تحکیم دوستی دارد

کد خبر : 20029

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: سطح روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان از طریق بسط روابط و تبادلات فرهنگی در حال گسترش است.
معاون رئیس جمهوری: روابط ایران و ترکمنستان رو به گسترش است
به گزارش صبح مشهد، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در محل گذرگاه مرزی باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی افزود: برگزاری مناسبتهای فرهنگی مشترک نقش مهمی در تعامل و شناخت دوجانبه و نیز ارتقاء سطح روابط و تحکیم دوستی دارد.
وی فرهنگ را گشاینده مسیر و جلودار گسترش روابط دو کشور تاریخی ایران و ترکمنستان با اشتراکات فرهنگی غنی توصیف و بیان کرد: خرسندیم که با همکاری عشق آباد هم اکنون شاهد برپایی نخستین نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در مرز باجگیران هستیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گفت: ۳۰۰ میلیون نفر از ملل مختلف در این بخش از جهان آیین نوروز را پاس داشته و به آن اعتقاد دارند.

* روابط فرهنگی را نردبانی برای پیشرفت
وزیر فرهنگ ترکمنستان نیز نوروز را عید همه مسلمانان ذکر و بیان کرد: گسترش روابط مشترک فرهنگی مانند جشن نوروزگاه نقش مهمی در ارتقاء سطح روابط بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکمنستان دارد.
آتا گلدی شاه مرادوف روابط فرهنگی را نردبانی برای پیشرفت توصیف و بیان کرد: این در حالی است که تبادلات فرهنگی بین دو کشور ایران و ترکمنستان مختص امروز نیست و از دیرباز وجود داشته، هم اینک و در آینده نیز ادامه دارد.
نخستین نوروزگاه فرهنگی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان با حضور معاونان روسای جمهوری دو کشور امروز ۱۵ فروردین ماه در محل گذرگاه مرزی باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی برگزار ‌شد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن