پایتخت فرهنگ اسلامی

قرآن ۳۰ جزئی با خط بریل در مشهد رونمایی شد

کد خبر : 45877

قرآن کامل ۳۰ جزئی با خط بریل برای استفاده نابینایان در مشهد برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

به گزارش صبح مشهد، شب گذشته شهردار مشهد در مراسم رونمایی از این قرآن کریم گفت: این قرآن با حمایت شهرداری برای اولین بار در کشور به تولید انبوه می‌رسد.

سید عبدالله ارجائی افزود: همچنین قرآن‌های ۶ جزئی نیز با خط بریل منتشر شده و آماده توزیع است و هزار جلد از قرآن‌های چاپ شده به خط بریل در بین نابینایان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: قرآن کریم به خط بریل به نابینایان کمک می‌کند تا با ترجمه و معانی قرآن کریم به راحتی آشنا شوند و امیدواریم مشهد شهری خدمت رسان به این قشر باشد.

شهردار مشهد گفت: قرآن کریم می‌تواند به شرط جاری شدن در همه احوالات زندگی ما سپری دفاعی علیه همه مهاجمان ایجاد کند.

ارجائی افزود: یکی از چالشهای مدیران، خانواده ها و جامعه در عصری که در آن زندگی می‌کنیم عنصر حاکم جامعه امروز یعنی اینترنت، فضای مجازی و بازی‌های یارانه‌ای است.

وی ادامه داد: اینترنت در خصوصی‌ترین ساعات و احوالات ما و در نزدیکترین مکان به کودکان، نوجوانان و جوانان ما وجود دارد البته به هیچ وجه منکر مزایای اینترنت نیستم اما این عرصه آسیب‌زاست و محدود کردن آن هم فایده‌ای ندارد و باید به دنبال راهکار باشیم که یکی از موثرترین راهکارها توسل به قرآن است.

او با اشاره به توسعه جلسات خانگی قرآن در برنامه‌های آینده شورای ششم شهر مشهد اظهار کرد: در مجموع با حمایت شورای اسلامی شهر مشهد آمادگی کامل خود را برای توسعه جلسات خانگی قرآن اعلام می‌کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی تمامی اتوبوسها برای استفاده معلولان در مشهد گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت هر کشوری را معلولان و افراد دچار ناتوانی تشکیل می دهند و ما نیز در کلانشهر مشهد باید زمینه را برای حضور این افراد در جامعه فراهم کنیم.

ارجائی افزود: از تمامی مسوولان درخواست شده است که در حرکتی جهادی طی چهار سال مناسب‌سازی برای معلولان انجام شود.

هم اکنون ۲۰ هزار نفر دچار معلولیت بینایی اعم از نابینا و کم بینا در بهزیستی استان خراسان رضوی شناسایی شده اند و دارای پرونده هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن