اخبار مهم

دزدان آدم ربا با تیراندازی پلیس زمین گیر شدند

ماجرای وحشتناک ربایش زن جوان مقابل چشمان شوهر!

کد خبر : 53751

دو جوان پژو سوار که با تهدید چاقو، زن جوانی را از داخل خودروی شوهرش ربودند، در حالی با شلیک ۱۲ گلوله از سوی نیروهای انتظامی و در یک عملیات تعقیب و گریز به دام افتادند که مشخص شد این تبهکاران خشن از دزدان سابقه دار هستند.

روزنامه خراسان نوشت، بیست و دوم تیر بود که مردی هراسان وارد کلانتری شهرک ناجای مشهد شد و از یک ماجرای وحشتناک آدم ربایی پرده برداشت. این مرد ۴۰ ساله به نیروهای انتظامی گفت: سوار بر خودرو با همسرم در حرکت بودیم که ناگهان راننده یک دستگاه پژو پارس در بولوار شهید برونسی جلوی خودرو پیچید که من هم به طور ناگهانی پدال ترمز را فشردم و توقف کردم اما هنوز به خود نیامده بودم که سرنشین پژو پارس در حالی که کاردی ترسناک را در دست داشت، به طرف ما هجوم آورد و با آن به شیشه های خودرو کوبید. او که رعب و وحشت عجیبی به راه انداخته بود، در خودروام را باز کرد و با تهدید چاقو، همسرم را از داخل خودرو بیرون کشید و کشان کشان به طرف پژو پارس برد. من هم که دچار شوک شده بودم، هنگامی از پشت فرمان بیرون پریدم که آن ها همسرم را ربودند و به مکان نامعلومی متواری شدند اما آن دو نفر را شناختم که از سارقان سابقه دار هستند و قبلا برایم ایجاد مزاحمت کرده بودند!

گزارش روزنامه خراسان حاکی است با توجه به حساسیت ماجرای آدم ربایی، بلافاصله دستوری ویژه از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) برای پیگیری سریع و ردیابی آدم ربایان صادر شد و بدین ترتیب گروهی تخصصی از افسران کارآزموده دایره تجسس با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) تحقیقات گسترده ای را با اجرای طرح های مهار و به کارگیری منابع و مخبران محلی آغاز کردند. دقایقی بعد شماره پلاک خودروی پژو پارس و مشخصات ظاهری دو جوان آدم ربا به همه مراکز انتظامی و گشت های نامحسوس اعلام شد. بررسی های مقدماتی نیروهای انتظامی بیانگر آن بود که خودروی پژو پارس شب گذشته از منطقه الهیه مشهد سرقت شده است و آدم رباها به سمت بولوار شقایق در حرکت هستند.

بنابراین گروه عملیاتی افسران تجسس عازم بولوار شقایق شدند و خودروی آدم رباها را به محاصره درآوردند اما تبهکاران خشن با مشاهده نیروهای انتظامی، به سیم آخر زدند و برای گریز از چنگ قانون، رفتارهای دلهره آوری را شروع کردند. آن ها پدال گاز را به سمت ماموران فشردند تا با زیر گرفتن آن ها، صحنه وحشتناکی را برای فرار خود رقم بزنند ولی افسران ورزیده تجسس مسیر فرار را با چند حرکت نمایشی بازکردند تا به دیگر شهروندان و خودروها آسیبی نرسد اما بی درنگ، عملیات تعقیب و گریز را با صدور اخطارهای قانونی و شلیک تیرهای هوایی ادامه دادند.

دزدان آدم ربا، با سرعت وحشتناکی در میان کوچه و پس کوچه های شهر، می گریختند و به اصابت گلوله هایی که بدنه خودرو را می شکافت نیز توجهی نداشتند تا این که بالاخره در بولوار هفت تیر با دو خودروی دیگر برخورد کردند که از روبه رو وارد کوچه شده بودند و به ناچار با رهاکردن خودرو با پای پیاده در تاریکی شب به فرار ادامه دادند ولی طولی نکشید که گروه عملیاتی پلیس در حالی حلقه های قانون را بر دستان دزدان آدم ربا گره زدند که یکی از آن ها با لگد در منزل یکی از شهروندان را گشود و قصد فرار از پشت بام آن ها را داشت که در عملیات متهورانه نیروهای انتظامی فرصت فرار پیدا نکرد.

بنابر گزارش روزنامه خراسان، با انتقال متهمان به مقر انتظامی، بازجویی از آنان زیر نظر سروان سیفی (رئیس دایره تجسس کلانتری شهرک ناجا) آغاز و مشخص شد که «دانیال – هـ» و «محمد – ع» دوتن از سارقان سابقه داری هستند که از مدت ها قبل تحت تعقیب پلیس آگاهی خراسان رضوی بوده اند.

از سوی دیگر با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده در شعبه ۶۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی رشادتی مورد رسیدگی قرار گرفت و بدین ترتیب بررسی های تخصصی پلیس با صدور دستورهای محرمانه قضایی وارد مرحله جدیدی شد. در ادامه تحقیقات، دو تبهکار ۳۳ و ۳۶ ساله در حالی به ربایش زن جوان در مقابل چشمان شوهرش اعتراف کردند که بررسی ها نشان داد آن ها سرقت های زیادی را نیز مرتکب شده اند که ریشه یابی تبهکاری های آنان ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن