شهری

رئیس کمیسیون حاشیه شهر در شورای شهر مشهد در نمایشگاه عکس "قاب شهر" عنوان کرد:

احداث بزرگراه دوم در حاشیه شهر مشهد در دستور کار قرار دارد

کد خبر : 49171

رئیس کمیسیون حاشیه شهر در شورای شهر مشهد از مطالعات اولیه احداث دومین بزرگراه در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: اصلاح کالبدی یکی از ماموریت‌های ماست و از این رو احداث دومین بزرگراه در جاده معروف به گاز جهت حل مسئله ترافیک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش صبح مشهد، غلامحسین صاحبی در خصوص احداث این بزرگراه در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس “قاب شهر” از سوی سازمان بازآفرینی افزود: این پروژه هنوز در مرحله مطالعاتی است و زمان اجرای آن مشخص نیست؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در این مناطق مشکل تردد نداریم بلکه گره‌های ترافیکی داریم که به لحاظ ساختار شهری رعایت نشده است.

صاحبی همچنین برگزاری نمایشگاه عکس از سبک زندگی ساکنان حاشیه شهر را ارزشمند دانست و اظهار کرد: حوزه بازآفرینی با رویکرد حل مشکلات با حضور خبرنگاران و عکاسان در صحنه‌های هنری حضور پیدا کرده است و هدف از اجرای این برنامه ارسال پیام به جامعه شهری است که با وجود مشکلاتی که در مناطق کم برخوردار است، زیبایی‌هایی هم وجود دارد؛ شاید برخی نام محله تاجرآباد را شنیده باشند ولی از نزدیک آن را ندیده‌اند و این تصاویر نشان می‌دهد در این محلات زندگی جاری است.

عضو شورای شهر مشهد با ذکر این نکته که با یک نمایشگاه نمی‌توان تمام هویت یک محله را به تصویر کشید تصریح کرد: جای بسیاری از مشاغل در آثار خالی است و نیاز به برگزاری چندین نمایشگاه و تورهای هنری و رسانه‌ای دیگر است. امید است با این حرکت بتوانیم رویکرد مدیریت شهری را نسبت به مناطق کم برخوردار تغییر دهیم و جامعه شهری را به این سمت متوجه کنیم و فرهنگ ارتباطات فرهنگی و بصری بین مناطق مختلف شهر بیشتر شود؛ حتی برای خرید و ملزومات روزانه با دیگر مناطق شهر این ارتباطات صورت بگیرد.

صاحبی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر نگاه هدفمند سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد به مناطق کم برخوردار گفت: توانمندسازی افراد در حوزه تولید و اشتغال را می‌توان از طریق برپایی تورهای هنری به تصویر کشید که می‌تواند به عنوان نمایشگاه بعدی در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن