اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اظهار کرد: یک میلیون زائر اولی از سراسر کشور حرم مطهر رضوی را زیارت کردند

کد خبر : 19433

 معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: طی سه سال گذشته یک میلیون زائر از سراسر کشور که تاکنون موفق به زیارت بارگاه منور رضوی نشده بودند، حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را زیارت کردند.

به گزارشصبح مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این زائران از اقامت و تغذیه رایگان، تنعم در سفره متبرک حضرت امام رضا (ع) و برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی برخوردار شدند.
وی افزود: زائرشهر و زائرسرای رضوی در دوران تولیت حجت الاسلام رئیسی در مشهد ایجاد شد که مورد استفاده مستقیم زائران اولی و کم بضاعت قرار گرفته است.
وی گفت: این معاونت در راستای تحقق منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب، توجه به مستضعفان و تسهیل زیارت و فراهم کردن زمینه زیارت برای همگان از سال ۱۳۹۵ ایجاد شد.
قهرودی با اشاره به اینکه طرح خادمیاران به عنوان فرصتی برای استفاده از سرمایه معنوی آستان قدس رضوی به نفع محرومان اجرا شده است، افزود: در این شبکه همه افرادی که دارای توانمندی برای خدمت به مردم هستند، می ‌توانند با ورود به این عرصه و خادم شدن، به مردم نیازمند کمک کنند.
وی خاطر نشان کرد: شبکه خادمیاری رضوی در دو سال اخیر فعال شده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این شبکه ثبت نام کرده اند که از طریق کانون ‌های مختلف خادمیاری برای کمک به نیازمندان سازماندهی خواهند شد.
وی گفت: طی سه سال گذشته به توسعه اشتغال محرومان نیز توجه شده و در این راستا ۲۵۰ طرح و پروژه در عرصه‌ های آبی مانند احداث قنوات و آبخیزداری در استان‌ های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی اجرا شده است.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی افزود: برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه نیز به تجهیز ۲۰۰ منزل مسکونی کمک شد و برای هر خانه ۲۰ میلیون ریال کمک‌ هزینه بازسازی از سوی آستان قدس اهدا گردید و در همین راستا در خراسان جنوبی نیز تعدادی خانه برای محرومین و ۲۰۰ باب حمام و سرویس بهداشتی ساخته شد.
خاکسار قهرودی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ گروه جهادی مورد حمایت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی قرار گرفته است که منشأ برکات بسیار برای محرومان بوده اند.
وی افزود: آستان قدس رضوی با مساعدت برخی بانکها در زمینه ارائه تسهیلات طی سه سال گذشته برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرد.
وی اظهار داشت: برای کمک به اشتغال، حدود هشت نمایشگاه عرضه تولیدات خرد و خانگی با همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی برگزار شده که این اقدام در راستای توانمندسازی محرومان، ایجاد شغل پایدار و کمک به بازگشت مهاجران به روستاهای خود انجام گرفته است.
قهرودی گفت: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همه شهرستان های کشور شکل گرفته و در این نمایندگی ها هیات های اندیشه ورز به کمک اشتغالزایی برای جوانان آمده اند.
وی افزود: در همین راستا طی سه سال گذشته به کارآفرینان حاشیه شهر مشهد برای راه اندازی کارگاه های تولیدی کمک شد و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر از جوانان این منطقه فراهم گردید.
وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۳۰۰ هزار بسته غذایی از سوی این معاونت میان نیازمندان توزیع شده و دهها هزار محروم در مناطق مختلف کشور شناسایی شده که از بسته های حمایتی بهره مند می شوند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی کمک به بیماران زمین گیر، اهدای کارت‌ های هدیه به افراد نیازمند با همراهی شبکه های مردمی، توزیع ۳۵۰ هزار بسته نوشت افزار میان دانش آموزان محروم، توزیع صبحانه رایگان برای دانش ‌آموزان دبستانی در ۱۲۳ روستا را از اقداماتی برشمرد که طی سه سال گذشته انجام گرفته است.
وی گفت: در این مدت ارائه تسهیلات در قالب کمک‎ های بلاعوض به محرومان خاص، فراهم ‌سازی شرایط شغلی، کمک در امر ازدواج و کمک به آغاز زندگی مشترک زوج‌ های جوان و پرداخت اعتباراتی به عنوان کمک برای تهیه جهیزیه از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت طی سه سال گذشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن